Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره مهارتی پرورش درختان پسته در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری دوره مهارتی پرورش درختان پسته در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره مهارتی پرورش درختان پسته در شهرستان بناب

 روح اله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه، اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم آب بر به جای محصولات با نیاز آبی بالا، از سال 1394 مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب همسو با برنامه و سیاستهای وزارت جهادکشاورزی با برگزاری دوره های آموزشی ترویجی متعدد در زمینه کشت ارقام باغی با نیاز آبی کم از قبیل کاشت درختان پسته در قالب حذف و جایگزینی باغات درجه 3 اقدام و در این ارتباط از حضور اساتید و کارشناسان محترم جهت آموزشهای فنی بهره برده است بطوریکه امروز شاهد سطح 90 هکتاری این محصول در شهرستان هستیم.

وی، ادامه داد: در این راستا و با هدف مهارت آموزی برای علاقمندان پرورش درختان پسته، در سالجاری نیز اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اقدام به برگزاری دوره مهارتی چهار روزه پرورش درختان پسته کرد.

 خیری، افزود: در این دوره که با حضور مهندس مالک رفیعی محقق مرکز تحقیقات در محل مدیریت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، بیش از 50 نفر از متقاضیان حضور داشتند. بهره برداران در این دوره در خصوص پرورش اصولی و علمی درختان پسته، انتخاب پایه و ارقام مناسب جهت کاشت در منطقه، تامین پیوندک از ارقام مناسب از قبیل رقم احمد آقایی، انواع پیوند درختان پسته و ... بصورت عملی کسب مهارت نمودند و در حاشیه دوره نیز نشریه ترویجی کاشت، داشت و برداشت پسته جهت بهره برداری متقاضیان بین آنها توزیع شد.  

وی افزود: امید است بتوان با برگزاری چنین دوره هایی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و بحران جدی آب گامهایی اساسی برداشت.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید