Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

اجرای تبصره 2 ماده10 قانون حفظ وحراست از زمین‌های زراعی و باغی، وظیفه قانونی و رسالت اصلی مجموعه جهادکشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ و حراست از زمین های زراعی و باغی، وظیفه قانونی و رسالت اصلی مجموعه جهادکشاورزی استان است.

اجرای تبصره 2 ماده10 قانون حفظ وحراست از زمین‌های زراعی و باغی، وظیفه قانونی و رسالت اصلی مجموعه جهادکشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشستی با سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور در محل اتاق جلسه سازمان ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون صیانت از اراضی زراعی و باغی، وظیفه قانونی و رسالت اصلی مجموعه بخش کشاورزی استان است و طبیعتاً افکار عمومی نیز تحقق این مهم را از متولیان بخش کشاورزی مطالبه می‌کنند.    

وی، ادامه داد: از دیدگاه نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و افکار عمومی، کمبود نیرو و منابع انسانی و امکانات نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای عدم انجام وظایف قانونی در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ و حراست از اراضی کشاورزی باشد.

 فتحی با اشاره به نامه وزیر جهادکشاورزی وقت که در اوایل سالجاری نسبت به اجرای به موقع احکام قلع و قمع اماکن غیرمجاز در اراضی کشاورزی تدوین و ابلاغ کرده بودند، افزود: اگر نهادهای نظارتی در موضوع مقابله و پیشگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ورود نمایند، در صورت مشاهده هرگونه ترک فعل در این خصوص پس از صدور دستورات لازم توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مدیران جهادکشاورزی شهرستانها مستقیماً مسئول و پاسخگو در این موارد خواهند بود.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: اخیراً دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی از طریق رسانه استانی به تمامی دهیاران و مدیرکل امور روستائی استانداری تذکر جدی داده اند تا با استفاده از امکانات و ظرفیتهای موجود، تلاش مضاعفی در ارتباط با حفظ و حراست از زمین های کشاورزی نموده و گامهای موثرتری در این راستا بردارند.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم انجام تمامی تعهدات شرکتهای خدمات رسان در موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، اظهار نمود: بیش از 60 درصد خدمات انجام شده در استان جهت پیشگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی بدون استعلام صورت پذیرفته است در حریم شهرها، عامل و مسئول اصلی شهرداری ها می باشند، در بعضی مواقع صدور مجوز برای تغییرکاربری اراضی زراعی با استناد بر ماده 100 از طرف شهرداری مشکلات و معضلات عدیده ای را در این خصوص بوجود می آورد.  

 فتحی با تقدیر از زحمات مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها و با تاکید بر اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی، افزود: مقابله با تغییرکاربری اراضی زراعی در زمینهای شخصی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی کار سخت و بسیار دشواری است و جا دارد تا از این بابت از زحمات و تلاش های مدیران جهادکشاورزی شهرستانها تقدیر و تشکر بعمل آید.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی در مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان اقدامات چشمگیری در این راستا انجام شده است افزود: مشارکت مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی 131 و ارائه گزارشات تخلفاتی در ارتباط با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار زیاد و تاثیرگذار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی و ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی، اظهار کرد: اقدام به موقع از سوی متولیان بخش کشاورزی خصوصاً کارشناسان مدیریت امور اراضی استان و مدیران جهادکشاورزی شهرستانها، انگیزه لازم در افکار عمومی را ایجاد و پایدار خواهد ساخت مدیریت امور اراضی و مدیران جهادکشاورزی شهرستانها موظفند تا در اسرع وقت پس از احصاء و شناسایی تخلفات، تمهیدات لازم را اعمال و اقدام قانونی بعمل آورند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید