Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

افتتاح واحد گاوداری نیمه صنعتی 50 راسی پرواری در روستای لیوار پایین بخش یامچی شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: واحد گاوداری نیمه صنعتی 50 راسی پرواری خانم ابیلی به کار آفرینی آقای علی رضا کریمی لیوار در روستای لیوار پایین بخش یامچی شهرستان مرند افتتاح شد.

افتتاح واحد گاوداری نیمه صنعتی 50 راسی پرواری در روستای لیوار پایین بخش یامچی شهرستان مرند

علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: با حضور رئیس دفتر نماینده شهرستان مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مهندس شیخ پور معاون سیاسی و امنیتی، شکرانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، مهندس ملکی بخشدار بخش یامچی، مهندس اسدی شهردار شهر یامچی، روحانیت معزز و اعضای شورای اداری شهرستان مرند وشهر یامچی، اعضای شورای اسلامی و دهیار و سرمایه گذاران لیواری مقیم تهران وکرج، واحد گاوداری نیمه صنعتی 50 راسی کریمی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر در بخش یامچی روستای لیوار پایین شهرستان مرند افتتاح شد.    

وی با بیان اینکه شهرستان مرند و بخش یامچی در حوزه دامپروری ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد گفت: دامداری نیمه صنعتی کریمی در مساحت دو هزار مترمربع با هزینه ۳۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای لیوار پایین راه اندازی و به مرحله بهره برداری رسید.  

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اظهار نمود: این دامداری با ظرفیت 50 راس گاوپرواری افتتاح و برای ۴ نفر بصورت مستقیم و ۷ نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.   

 صیادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران دریاچه ارومیه و محدودیت منابع آب و خاک، گفت: شهرستان مرند دارای 30 هزار راس دام سنگین  بوده که سالانه 36 هزار تن شیر از این دامها تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این مقدار شیر در 4 واحد مرکز جمع آوری به ترتیب شرکت تعاونی گاوداران مرند و حومه با ظرفیت اسمی3 تن در روز، شرکت تعاونی کشاورزی و صنعت دامپروری یامچی با ظرفیت اسمی 5 تن در روز، شرکت تعاونی بهشیر اربطان واقع در بخش یامچی با ظرفیت اسمی 3 تن ، قراجه محمد واقع در بخش مرکزی با ظرفیت اسمی 5 تن در روز با مجموع تقریبی بیست هزار تن تولید سالانه شیر در شهرستان استحصال و به مراکز تولید و کارخانجات استان ارسال و حدود 16هزار تن در سایر موارد همچون تهیه پنیر و ماست، خانوار و ... مصرف می‌شود.

وی در رابطه با نبود صنایع تبدیلی، گفت: بدون شک وجود صنایع تبدیلی در شهرستان یکی از مهمترین خواسته های مردم است که این مهم نیازمند ورود بخش خصوصی در شهرستان می باشد که علاوه بر رونق دامداری و اشتغال در شهرستان مرند، باعث می شود دامداران انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند یکی از مهمترین نیازهای اصلی این شهرستان، بحث احداث کارخانه های فرآوری محصولات لبنی است که هم اکنون یک مرکز مشغول به کار بوده و به دلیل کمبود این کارخانه ها شیر تولیدی در سطح شهرستان به مرکز استان منتقل می‌شود.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید