Iranian Agriculture News Agency

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان

تاکید بر نقش و اهمیت رسانه ملی در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی

در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر اهمیت نقش و جایگاه رسانه در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی تاکید و زمینه های توسعه همکاری میان دو دستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکید بر نقش و اهمیت رسانه ملی در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و گستره وسیع مخاطب رسانه ملی گفت: صداوسیما به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه در کشور می تواند با استفاده از ظرفیت خود در امر آموزش به جامعه مخاطب بخش کشاورزی بسیار موثر باشد .

وی با تشریح مهمترین اولویتهای کاری بخش کشاورزی، به بررسی اهمیت حفظ و تقویت تعامل موجود بین این دو دستگاه پرداخت و افزود: صداوسیما در ارائه برنامه های جهادکشاورزی می تواند در امر آموزش های ترویجی برای کشاورزان نقش اساسی ایفا نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تولید برنامه کندیمیز در رادیو و تلویزیون را یک تجربه موفق در این حوزه برشمرده و اضافه کرد: صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در اطلاع رسانی استراتژی های کشاورزی استان برای بخش کشاورزی علاوه بر رادیو و تلویزیون ، در حوزه خبر نیز سنگ تمام گذاشته است.

 مرتضی صفری نیز تلاشهای انجام شده در راستای تقویت حوزه کشاورزی را قابل تقدیر دانست و گفت: ترویج مباحث فرهنگی محرک، پیشران و مقدمه توسعه است و باید با برقرای ارتباط دو سویه و با برنامه ریزی های مدون، از بستر رسانه در راستای فرهنگ سازی و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی بیشتر استفاده کرد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید بر روی تولید برنامه های حوزه کشاورزی اولویت‌بندی شود افزود: اگر موضوعات هر برنامه به تفکیک هر فصل اولویت بندی شوند زمینه برای تبلیغ و معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری در این بخش را می توان فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم صنایعی که وابسته به نفت نیستند را تقویت کنیم ، خاطرنشان کرد: این امر هم می تواند موجب خودکفایی و هم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال در استان را سبب شود.

 صفری با مهم خواندن بحث آموزش در کشاورزی و اعلام آمادگی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی برای تشویق و ارتقای این بخش اضافه کرد: برای افزایش تولید و بهره‌ وری در این حوزه باید دانش کشاورزان و تولیدکنندگان را بالا برد و لازمه این امر ، آموزش همگانی و اطلاع رسانی روش‌های علمی تولید در زیر بخشهای مختلف کشاورزی، از طریق رسانه ملی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید