Iranian Agriculture News Agency

یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان اهر بخش کشاورزی است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد شهرک دامپروری و کشاورزی در شهرستان اهر شد.

یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان اهر بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، احمد محرم‌زاده در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان اهر بخش کشاورزی است، اظهار داشت: مدیران ادارات بایستی خود را در کنار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ببینند نه اینکه در مقابل تولیدکنندگان بایستند.

وی با اشاره به لزوم بالا بردن راندمان تولید محصولات کشاورزی در اراضی کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: شهرستان اهر در کشاورزی و باغبانی ظرفیت‌ های زیادی دارد، اما آنطور که باید و شاید میزان تولید محصولات کشاورزی در سطح قابل قبولی قرار ندارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به مشکلات اداری برای سرمایه ‌گذاران اشاره کرد و گفت: متأسفانه از سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت می‌کنیم؛ ولی سرمایه‌ گذار در روند اجرای طرح گرفتار بروکراسی اداری می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی بایستی برای ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی محصول سیب اقدام ‌کند، تصریح کرد: شایسته است برای ارتقای کیفیت سموم موجود در بازار اهر تلاش شود.

 محرم‌زاده خواستار ایجاد شهرک دامپروری و کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر شد، گفت: اهر در حوزه دامپروری و کشاورزی پتانسیل‌های بالقوه ‌ای دارد.

 وی با بیان اینکه بانک‌ ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان سختگیری می‌کنند افزود: این مهم باعث می‌شود تا کشاورزان از تسهیلات برای توسعه کشاورزی خود محروم شوند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه عدم وابستگی و جهش تولید؛ تنها ترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ هاست، خاطر نشان کرد: اگر مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان را که به عزم مسئولان شهرستانی و استانی نیازمند است حل کنیم در واقع به شکست تحریم ‌ها و تحقق جهش تولید کمک زیادی می‌کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  و مسئولین محلی از کشاورزان نمونه شهرستان اهر تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید