Iranian Agriculture News Agency

مجموع تولیدات بخش کشاورزی مراغه سالانه ۶۰۰ هزار تن است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید»، گفت: کشاورزان شهرستان در سالجاری موفق عمل کردند و سه تولیدکننده محصولات کشاورزی این شهرستان به عنوان تولیدکنندگان نمونه کشوری شناخته شدند.

مجموع تولیدات بخش کشاورزی مراغه سالانه ۶۰۰ هزار تن است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی موسوی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی، مراغه را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و ظرفیت متخصصان و کارشناسان این حوزه می‌تواند موجب عرضه مجصول بیشتر و با کیفیت‌تر در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

وی به نقش مدیریت منابع آبی و خاکی در شرایط فعلی تاکید و بیان کرد: با توجه به کمبود منابع، مدیریت منابع آبی و خاکی باید در اولویت دستگاه‌های متولی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان سالانه ۶۰۰ هزار تن بوده که عمده آن مربوط به سیب، آلوچه، محصولات زراعی و عسل است.

 اسماعیل کریمی‌اصل، سطح اراضی باغی و زراعی شهرستان را 120 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: ۲۳ هزار هکتار از این میزان باغی، ۶۳ هزار هکتار زراعی و ۳۵ هزار هکتار اراضی آیش است.

وی اظهار داشت: مراغه در بخش تولیدات دامی با داشتن ۳۵ هزار راس دام سنگین و ۳۳۰ هزار راس دام سبک، سالانه ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۴۰ هزار تن شیر تولید می‌کند.

وی افزود: ۹۰ واحد طیور در شهرستان فعالیت می‌کند که در مجموع در این تعداد واحد سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود.

به گفته وی همچنین سالانه حدود ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ از ۶۷ واحد مرغداری تخم‌گذار با یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در شهرستان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با تولید سالانه سه هزار و 100 تن عسل و یکهزار و 100 تن ماهی مراغه در رتبه نخست استان قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: در این شهرستان ۲۴ هزار بهره‌بردار کشاورزی فعالیت می‌کنند و هر کدام از آنان در تامین امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی دارند.

 کریمی‌اصل بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در فصل زراعی ۹۹-۹۸ و با توجه به شاخص‌های جهاد کشاورزی ۳۲ کشاورز به عنوان برگزیده شهرستان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹ کشاورز به عنوان تولیدکننده نمونه در سطح استان انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: همچنین ۹ تولیدکننده بخش کشاورزی از آذربایجان‌شرقی به عنوان تولیدکنندگان نمونه کشوری انتخاب شدند که سهم مراغه از این تعداد سه تولیدکننده بود.

وی به شاخص های ارزیابی اشاره و بیان کرد: استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی، روش‌های نوین کشاورزی، میزان تولید در واحد سطح و سطح زیر کشت از جمله شاخص‌های ارزیابی است.

گفتنی است در این مراسم از تولیدکنندگان نمونه شهرستان با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید