Iranian Agriculture News Agency

پورمحمدی اعلام کرد:

تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در طول سال‌های گذشته افزایش یافته است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در برخی اقلام تولید شده در بخش کشاورزی به خودکفایی رسیده ایم.

تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در طول سال‌های گذشته افزایش یافته است

 محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در حاشیه وبینار تجلیل از برگزیدگان نمونه کشوری و استانی بخش کشاورزی و بهره‌برداری از طرح‌های گلخانه‌ای با حضور مجازی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: همه دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در طول ۴۲ سال گذشته در کشور ما اتفاق افتاده است، همگی مدیون خون شهدا و جانبازان در راه انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تقدیر از فعالان بخش کشاورزی استان در تولید محصولاتی فراتر از میزان تولید متوسط استان و کشور، اظهار کرد: ایام مهمی هم‌چون دهه فجر، فرصت خوبی برای بیان موفقیت‌ها و دستاوردهای کشور از نقطه آغاز انقلاب تاکنون است، اما متاسفانه تاکنون این پیشرفت‌ها آنگونه که شایسته است، مطرح نشده است.

وی افزود: تولیدات بخش کشاورزی استان در طول سال‌های گذشته افزایش یافته و حتی در برخی اقلام به خودکفایی رسیدیم و رو به روز هم بر این میزان افزوده می‌شود؛ این اعتماد و سوق به سمت خودکفایی ناشی از اعتباری است که به برکت انقلاب اسلامی و اتحاد مردم و بهره برداران بوده است.

 پورمحمدی با اشاره به میزان تولیدات فعالان کشاورزی استان که به عنوان نمونه ملی و استانی نیز برگزیده شده‌اند، گفت: مثلا میزان تولید انگور یکی از بهره برداران نمونه استان ۱۱۷ تن در هر هکتار است، در حالی که متوسط تولید انگور استان فقط ۱۴ تن در هر هکتار را شامل می‌شود؛ این امر نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی در جهت افزایش بهره وری کشاورزی داریم.

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم که با حضور تولیدکنندگان، بهره‌برداران، فرهیختگان و خادمان بخش کشاورزی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، ۱۵ طرح گلخانه‌ای استان با تامین اعتبار ۷۰۰ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال افتتاح شد و از ۹ بهره بردار نمونه ملی استان و تعدادی از بهره برداران نمونه استانی نیز تجلیل به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید