Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

بهره برداری از ۱۵ طرح گلخانه‌ای آذربایجان شرقی به ظرفیت ۱۳ هکتار

همزمان با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی سراسر کشور، ۱۵ طرح و پروژه گلخانه‌ای با ظرفیتی نزدیک به ۱۳ هکتار ( ۱۲۷ هزار و ۴۹۰ مترمربع) در آذربایجان شرقی با دستور و حضور مجازی رئیس جمهور افتتاح شد.

بهره برداری از ۱۵ طرح گلخانه‌ای آذربایجان شرقی به ظرفیت ۱۳ هکتار

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه‌های گلخانه‌ای با سرمایه گذاری مجموع بالغ بر ۷۰۰ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال در ۱۰ شهرستان افتتاح شده است گفت: میزان ۱۵۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار از بخش خصوصی، مبلغ ۵۲۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال اعتبار از بخش دولتی و ۱۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال نیز از طریق اعتبارات بانکی تامین شده است.

اکبر فتحی افزود: ۱۵ پروژه گلخانه‌ای استان در شهرستان‌های مرند، بستان آباد، بناب، عجب شیر، شبستر، هریس، ورزقان، کلیبر، میانه و اهر بوده و برای ۵۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۲ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل طرح‌های گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی محمد ولیی، تولید سبزی و صیفی مجید جهانگیری، تولید سبزی و صیفی سودمعلی رحمن زاده، سبزی و صیفی رضا قاسمی، سبزی و صیفی شاکری، سبزی و صیفی برادران نظرزاده و پرورش خیار گلخانه‌ای مقیاس کوچک می‌شود افزود: هم‌چنین طرح گلخانه ۴۰۰۰ مترمربعی محمد نیکنام، گلخانه کوچک مقیاس نقی ارحمی، گلخانه کوچک مقیاس التفات نوری، گلخانه سبزی و صیفی، گلخانه رحیمی، طرح گازرسانی شهرک گلخانه‌ای بناب و احداث گلخانه هیدروپونیک شهریار قلی زاده و گلخانه هیدروپونیک مصطفی راجی نیز از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم بوده است.

در این مراسم مجازی ملی، در کنار افتتاح ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای در سراسر کشور با مجموع ظرفیت ۹۵۴ هکتار، از فعالان بخش کشاورزی ملی و استانی در هز استان نیز تجلیل شد.

۹۰ نفر از بهره برداران استان به عنوان تولیدکننده نمونه استانی و ۹ نفر از این تعداد نیز به عنوان تولیدکننده نمونه ملی برگزیده شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید