Iranian Agriculture News Agency

از بین بردن هویت زن بعنوان بنیان اصلی خانواده، هدف پلید دشمنان در جوامع اسلامی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: پیامبر مکرم اسلام فرمودند: فاطمه، فاطمه است چون در روز قیامت دوستداران خود و محبان اهل و بیت را از آتش دوزخ در امان نگه خواهند داشت.

از بین بردن هویت زن بعنوان بنیان اصلی خانواده، هدف پلید دشمنان در جوامع اسلامی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در مراسم گرامیداشت فرخنده میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی و بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: فضایل و خصایص بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بیشمار و غیرقابل توصیف است خصوصیات و صفات آسمانی آنحضرت به قدری زیاد و چشمگیر است که با بیان چند نمونه از آن تنها می توان به گوشه ای از فضایل و خصایص ام ابیها فاطمه کبری(س) پی برد.    

وی، ادامه داد: قبل از ظهور اسلام مقام زن در میان اعراب جاهلی چیزی جز ابزار و کالا نبود عزتی که دین اسلام و حضرت محمد(ص) به زنان و بانوان بخشید یقیناً قبل از آن مغفول مانده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: در قرآن کریم آمده است: وقتی محمد مصطفی به پیامبری مبعوث شد یکی از صفات ناپسند جزیره العرب زنده به گور کردن نوزادان دختر بود، وقتی پدری صاحب فرزند دختر می شد رخسار وی از خجالت سرخ می گردید، چون تا زمان اسلام مقام زن مقامی جز ابزار و کالای جنسی نبود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان، تاکید کرد: در حال حاضر نیز مقام و جایگاه زن در غرب در مقایسه با مقام و منزلت زن در دین مبین اسلام، تنها صرفاً ابزار و کالای جنسی و شهوترانی است فلسفه نامگذاری هشتم مارس در کشورهای غربی بعنوان روز زن فقط به موضوع رهایی زنان از بردگی در کارهای سخت و دشوار برمی گردد که برای اولین بار قانونی توسط دولت انگلستان پس از اعتراض زنان انگلیس نسبت به انجام کارهای سخت در جامعه بوسیله زنان، تصویب و نامگذاری شد.  

وی با اشاره به سیاست های دشمن و پروژه نفوذ استکبار و صهیونیست ها در خانواده و جامعه اسلامی، گفت: ورود به خانواده و از بین بردن هویت زن بعنوان بنیان اصلی خانواده، هدف پلید دشمنان در جوامع اسلامی است تا با این روش بتوانند کانون خانواده را سست کرده و از میان بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان نمودن حدیث لولاک، افزود: متن مشهور حدیث که با عنوان حدیث قدسی در کتاب جنة العاصمة نیز نقل شده این است: "یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما" (ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم). این حدیث بیانگر این موضوع است که مقام ومنزلت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی باریتعالی به ایشان تعلق گرفته و آسمانی است.  

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به خواندن خطبه فدکیه از سوی دخت گرامی پیامبر اسلام در قضیه فدک، ادامه داد: زهرای مرضیه در این خطبه تلاش می کنند تا زن را به عنوان موجودی اجتماعی و همتراز با مرد مطرح نمایند و بیان کنند که زنان همچون مردان در جامعه دارای حق و حقوق اجتماعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی، اظهار کرد: قبل از ولادت حضرت فاطمه(س) پدر گرامیشان به همراه جبرئیل امین به معراج رفته بودند در معراج حضرت محمد(ص) درختی را مشاهده فرمودند که از آن سیبی آویزان شده بود حضرت سیب را کنده و دو نیم کردند، در این زمان از میان سیب نوری به اطراف پخش شد وقتی حضرت فلسفه نور را از جبرئیل جویا شدند جبرئیل به ایشان بشارت داد که یامحمد خداوند به تو فرزند دختری عنایت خواهد فرمود که اسم این فرزند از سوی خالق هستی فاطمه انتخاب شده است و این نور، نور نبوت و ولایت است که تا قیام قیامت متصل به نبوت و ولایت خواهد بود.

وی، تصریح کرد: این مهم نیز نشاندهنده جایگاه، مقام و منزلت الهی بانوی دو عالم است که به صراحت از طرف پرودگار قادر ذکر و تصریح شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع ازدواج امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س)، گفت: حضرت علی(ع) چندین بار از دخت گرامی پیامبر اسلام خواستگاری کردند ولی ایشان جواب مثبت ندادند تا این که حضرت محمد(ص) واسطه شده و نظر حضرت فاطمه را جویا شدند حضرت فاطمه فرمودند من به شرطی قبول می کنم که روز قیامت بتوانم شیعیان و محبان اهل بیت را شفاعت نمایم، جبرئیل امین نازل شد و فرمود: خداوند شرط را پذیرفته و اذن داده اند این امر باز مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) را در پیشگاه خالق جهان هستی مجدداً مورد تاکید قرار می دهد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید