Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با ایانا خبر داد:

جذب124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از جذب 124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

جذب124 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان آذربایجان شرقی

علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: آخرین آمار جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون سال 99 در استان آذربایجان شرقی مبلغ 1482 میلیارد و 301 میلیون ریال را نشان می دهد که نسبت به سهمیه اختصاصی به مبلغ 1200 میلیارد ریال، از جذب 124درصدی برخوردار است.

رخ افروز ادامه داد: تاکنون 812 دستگاه انواع تراکتور، 24 دستگاه کمباین برداشت غلات، یکهزار و 57 دستگاه ادوات و دنباله بند و 4 دستگاه ماشین آلات کششی و خودکششی و 7 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی(دام و طیور) و در کل یکهزار و 904 دستگاه از انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر1482 میلیارد و 301 میلیون ریال برای استفاده در طرح های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنان خود با خاطرنشان ساختن این نکته که میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال 1357 حداکثر 0.31 درصد بود، گفت: آمارها نشان می دهد که این رقم در سال 98 به 2.12 درصد ارتقاء یافته است که نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش نشان می دهد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید