Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های تهیه ژل رویال و گرده در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش های تهیه ژل رویال، گرده و سایر فرآورده های زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های تهیه ژل رویال و گرده در شهرستان بناب

 روح اله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: اکثر مردم فایده زنبورعسل را منحصراً در تولید عسل می دانند در صورتی که تمامی محصولات زنبورعسل اعم از زهر زنبورعسل، بره موم، گرده گل و ژل رویال کاربردهای درمانی و دارویی بسیار فراوانی برای انسان ها و دام دارند.

وی ادامه داد: عسل از زمانهای قدیم در خدمت سلامت بشر بوده و بعنوان یکی از پرمصرف ترین فرآورده های غذایی و دارویی شناخته شده است.

خیری با بیان اینکه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب در راستای پرداختن به ترویج مسئله محور و در جهت رونق تولید و اشتغال زایی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرآورده های زنبور عسل به ویژه ژل رویال، گرده و ... ویژه زنبورداران شهرستان نموده است افزود: این کارگاه با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران بناب در راستای توانمندسازی زنبورداران شهرستان با هدف آشنایی با نحوه تولید و فرآوری محصولات زنبور عسل برگزار شد.

وی گفت: امید است با برگزاری چنین کارگاه های آموزشی با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران، بتوان گامی مهم و اساسی در راستای ارتقای دانش فنی زنبورداران برداشت و به حداکثری بهره وری در تولید دست یافت.  

لازم به ذکر است  منصور تکش کارشناس ارشد اصلاح نژاد زنبورعسل و تولیدکننده ژل رویال در شهرستان بعنوان مربی کارگاه توضیحات جامع و کاملی را به زبان ساده و کاربردی با بهره گیری از فیلم های آموزشی بیان و با زنبورداران به تبادل اطلاعات و تجربیات پرداخت.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید