Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع آسمان آبی، زمین پاک در روستای خاصلو بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع آسمان آبی، زمین پاک در روستای خاصلو بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر خبر داد.

برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع آسمان آبی، زمین پاک در روستای خاصلو بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد پرتوی ضمن بیان این مطلب افزود: مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع آسمان آبی، زمین پاک توسط شرکت مجری فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و تنوع گونه های زیستی، در روستای خاصلو بخش گوگان برگزار گردید.

وی ادامه داد: فراخوان مسابقه 10 روز قبل با هماهنگی مدرسه روستای خاصلو انجام شد و نقاشیهای 34 نفر از دانش آموزان در زمینه خاک، هوا و آب سالم و حفاظت از محیط زیست در معرض دید عموم قرار گرفت.

 پرتوی در جمع بازدید کنندگان در این زمینه گفت: معمولاً هر سال خیلی از ما با مشکلی تکراری به نام آلودگی هوا و پیامدها و عوارض ناگوارش روبرو می شویم این پدیده بخصوص در زمستان به علت وارونگی هوا بیشتر رخ می دهد و گاهی باعث تعطیلی مدارس و ادارات و مشکلات جسمانی در افراد هم می شود بروز این مشکل در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باعث می شود نیاز به آشنا کردن کودکان به این مشکل و راه حلهای آن و لزوم اهمیت دادن به محیط زیست و آب و هوای پاک بیشتر احساس شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر اظهار نمود: ارائه موضوعات نقاشی و کاردستی در مورد حفاظت از محیط زیست، آلودگی هوا و تلاش برای حفظ هوای پاک به خاطر فرهنگ سازی از همان سنین کودکی برای دانش آموزان است تا آنها بسیاری از اشتباهات ما و گذشتگان ما در مورد آلوده کردن آب و هوا ا انجام ندهند و از همان بچگی در مورد اهمیت حراست از منابع آب و هوای پاک دغدغه بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است این مسایقه با حضور شماری از اعضای کمیته فنی طرح مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر، دهیار، شورای اسلامی و آموزگاران مدرسه برگزار گردید و در پایان مقررگردید جوایز نقدی به شرکت کنندگان اعطا شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید