Iranian Agriculture News Agency

اختصاص یافت؛

رتبه اول کشور به آذربایجان شرقی در جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد

مدیر کل ثبت و اسناد استان آذربایجان شرقی گفت: از نظر جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد و املاک، رتبه اول کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

رتبه اول کشور به آذربایجان شرقی در جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد

محمد افخمی در حاشیه جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: با مستندسازی اراضی زراعی و باغی با اجرای طرح کاداستر و حدنگار در 10 ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده است و ۸۰ برگ سند صادر شده و ۱۰۰ پرونده هم در مرحله آگهی است که به زودی صادر خواهد شد.

وی از تهیه نقشه زمین های کشاورزی به مساحت 340 هزار و 260 هکتار در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در 479 هزار و 617 هکتار از زمینهای کشاورزی استان در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که پس از تایید سازمان نقشه برداری کشور از این میزان به مساحت 223 هزار و 681 هکتار از زمینهای کشاورزی برای ثبت نهایی و اسناد تک برگ در اداره کل ثبت استان صادر می گردد افزود: پس از نقشه برداری و رفع تداخلات در این مرحله با فراخوان کشاورزان، اسناد نسقی اراضی کشاورزی پس از ۵۰ سال به صورت سند تک برگی برای صاحبان زمین های کشاورزی استان صادر می‌شود.

افخمی با بیان این‌که از نظر جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد و املاک، رتبه اول کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد، افزود: از نظر رفع تداخلات اراضی در کشور نیز در سال 97 و 98 و هم‌چنین در بحث کاداستر در سال 98 رتبه اول کشور به استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

وی اجرای طرح کاداستر را از اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی دانست و گفت: حدنگاری (کاداستر) اراضی، مجموعه فعالیت‌هایی همچون تهیه نقشه با استفاده از عکسها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکسها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک، اضافه کردن تمامی اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی، کنترل نهایی و بروزرسانی آن را شامل می شود.

وی در پایان از کشاورزان در مناطق مختلف استان خواست تا در روند اجرای طرحهای کاداستر و رفع تداخل اراضی در نشان دادن حد و مرز قطعات و ارائه مدارک مورد نیاز همکاری لازم را داشته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید