Iranian Agriculture News Agency

مسئولیت اجرایی کارگروه روستائی، برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: مسئولیت اجرایی کارگروه روستائی استان، برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است.

مسئولیت اجرایی کارگروه روستائی، برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه کارگروه روستائی و عشایری ستاد دهه فجر استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، رحلت علامه فقید آیت ا... مصباح یزدی و تبریک و گرامی داشت چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و بیان این مطلب افزود: همه ساله در ایام ا... دهه مبارک فجر برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر جشن ها و مراسمات دهه فجر، نزدیک به 20 کارگروه در سطح کشور و استان تشکیل می گردد که از جمله مهمترین آنها کارگروه روستائی و عشایری می باشد که باید نزدیک به 2800 روستا را در استان برنامه ریزی کند و چندین سال است برعهده وزارت جهادکشاورزی و در استانها سازمان جهادکشاورزی استانها گذاشته شده که مسئولیت اجرایی آن نیز با حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی، گفت: امسال نیز طبق روال سالهای گذشته این امر برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گذاشته شده و احکام، شرح وظایف، اهداف و برنامه های اجرایی ستاد کارگروه روستائی و عشایری استان به طور کامل به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان ابلاغ گردیده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: با تغییر شرایط کرونایی در استان آذربایجان شرقی و قرارگرفتن در وضعیت زرد و آبی، مقرر گردیده تا برنامه های اجرایی ستاد کارگروه روستائی و عشایری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود. 

وی، افزود: از مهمترین برنامه های اجرایی کارگروه روستائی و عشایری؛ افتتاح طرحها و پروژه ها، برگزاری جشنهای انقلاب با رعایت پروتکلهای بهداشتی در فضاهای باز با مشارکت محدود، برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره و نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی، صنایع دستی و روستائی و برپایی بحث ها و مسابقات فرهنگی می باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ها در ایام ا... دهه مبارک فجر توسط صندوق خرد زنان روستائی در شهرستانها، تصریح کرد: امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا در کشور شدیداً تاکید شده تا در جشنواره های غذاهای سنتی به هیچ عنوان غذا سرو نشود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره بر این نکته که کمیته روستائی و عشایری نزدیک به 25 نفر عضو دارد، تصریح نمود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور عشایری، سازمان تعاون روستائی، شبکه بهداشت، سازمان بسیج مهندسین، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و سازمان بیمه استان آذربایجان شرقی، جزو اعضای اصلی ستاد کارگروه روستائی و عشایری استان هستند که همه ساله حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به نوعی از خدمات این دستگاهها در روستاهای استان استفاده می کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مدیریت کارگروه روستائی و عشایری در جهادکشاورزی شهرستانها مستقیماً برعهده مدیر شهرستان می باشد مسئولین ترویج دبیر کارگروه روستائی و عشایری در شهرستانها بوده و یک نفر از خواهران به عنوان رابط بانوان به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان معرفی شده اند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید