Iranian Agriculture News Agency

فتحی تأکید کرد:

ضرورت کاهش فاصله تولیدات کشاورزی استان با مراکز فرآوری محصولات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: باید تولیدات کشاورزی استان به موقع به مراکز فرآوری برسد تا محصولات در دست کشاورزان از بین نرود.

ضرورت کاهش فاصله تولیدات کشاورزی استان با مراکز فرآوری محصولات

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان با عرض تسلیت ایام فاطمیه به اهمیت این ایام اشاره کرد و گفت: طبق فرموده های مقام معظم رهبری باید این ایام عاشورایی برگزار شود چرا که تکریم ایام فاطمیه رزق دهنده هر مسلمان مخلص خواهد بود.

وی در ارتباط با مجوز بسته بندی حبوبات و سایر محصولات مشابه گفت: جهت جلوگیری از سوء استفاده از مجوزهای تایید شده برای بسته بندی محصولات ، باید این مجوزها با هماهنگی و برنامه ریزی صادر شود و برای صدور مجوز، میزان تولیدات ، موقعیت جغرافیایی و سایر شرایط مدنظر قرار گیرد.

وی به حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی برای فعالیت های آتی اشاره کرد و گفت: مجوزهای فرآوری برای واحدهای تولیدی اعم از تولیدات دامی و تولیدات گیاهی باید با هماهنگی و تحلیل درست حوزه های مرتبط و حوزه صنایع تبدیلی صادر شود.

وی به پراکنش صنایع فرآوری محصولات اشاره و با بیان اینکه باید تولیدات کشاورزی استان به موقع به مراکز فرآوری برسد تا محصولات دست کشاورزان از بین نرود گفت: تمرکز صنایع در حاشیه شهرهای بزرگ از تولید فاصله گرفته و باعث ایجاد گله مندی و کاهش بازدهیشده است.

فتحی به برنامه ریزی برای کنترل و مدیریت صنایع فرآوری محصولات غالب استان در پیک تولید محصولاتی مثل سیب، انگور، گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: باید پراکنش صنایع فرآوری استان در محصولات اشاره شده بررسی شود و رویکردهایی برای فرآوری محصولات در سایر واحدهای فرآوری و کارخانجات در استان تعیین شود که با کمک تعاونی روستایی استان امکان پذیر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: نگاه متعصبانه و دفاع از کارکردهای منفی نمی تواند باعث پیشرفت و تحقق اهداف سازمانی باشد و برای آیندگان چیزی جز مشکلات باقی نخواهد ماند و باید ورود نهادهای نظارتی و بازرسی را مغتنم شمرده و با آنها همکاری کرد.

وی به اهداف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: این اهداف با برنامه های سازمان جهادکشاورزی هم راستا بوده و در جهت پیشگیری و حل مشکلات و تولید فرآیندهای جدید و مؤثر برای بخش کشاورزی حرکت می کند.

وی به فرآیند اجرایی واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی سازمان اشاره کرد و گفت: مدیریت بازرسی بایستی تمامی حوزه های درون سازمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد و فرآیندهای هر حوزه را تشریح کرده و چگونگی عملکرد واحدها را را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی به قرنطینه نباتی اشاره کرد و گفت: اخیراً موضوع ورود بخش خصوصی به قرنطینه نباتی مطرح شده که با توجه به حاکمیتی بودن وظایف، گزارشی توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی از روند صدور مجوز قرنطینه نباتی و موضوعات دیگر مرتبط باید ارائه و تصمیم گیری نهائی برای آن به عمل آید.

 فتحی با بیان اینکه معاونت ها و مدیریت های ذیربط سازمان نبایستی نسبت به مشکلات تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی بی تفاوت باشند ادامه داد: موظف هستیم تا آخر راه در کنار تولیدکننده بوده و برای حل مشکلات اجتماعی نیز راه کار اتخاذ گردد.

وی به استفاده از ظرفیت تشکل های جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه استفاده از سامانه ها در تامین نهاده های دامی و گیاهی وظایف تشکلها و اتحادیه ها را تا حدودی کاهش داده و باید از ظرفیت این تشکل ها براساس وضعیت فعلی جامعه و با استفاده از روشهای نوین بهره برد.

وی افزود: سرعت پیشرفت علم و دانش و استفاده از روشهای جدید در حوزه های مختلف کشاورزی به شدت افزایش یافته و تشکل ها و اتحادیه ها باید خود را با علم و دانش جدید وفق دهند و برای انجام کارهای جدید در بخش تولید و توزیع محصولات و تامین مایحتاج کشاورزان برنامه ریزی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به موفقیت سازمان در تنظیم بازار قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: ورود به موقع ، مدیریت و کنترل قیمت مرغ در استان نشان داد که علیرغم برخی مخالفت ها، تولیدکننده با ضرر مواجه نشده و همین مصرف کننده نیز مراغ را با قیمت مصوب تهیه نمود.

وی به تنظیم بازار قیمت تخم مرغ تاکید کرد و از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها خواست تا با کنترل و نظارت بر قیمت تولیدکنندگان، از افزایش قیمت تخم مرغ جلوگیری کنند.

 وی به کنترل قیمت تخم مرغ در استان تاکید کرد و گفت: قیمت تخم مرغ در درب مرغداری 14 هزار و 700 تومان و در فروشگاه ها 17 هزار 500 تومان تعیین شده است که مدیران شهرستان مسئول حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی می باشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید