Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد:

لزوم هماهنگی مدیریت‌های صنایع تبدیلی و امور اراضی جهت جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های اجرایی بخش کشاورزی با تحلیل لایحه بودجه سال 1400، قضایا و موارد مربوط به خود را مورد بحث و بررسی قرار داده و جایگاه دستگاه متبوع را در قانون بودجه شناسایی و احصاء کنند.

لزوم هماهنگی مدیریت‌های صنایع تبدیلی و امور اراضی جهت جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: هر واحد  اجرایی مکلف است با توجه به تفکیک لایحه بودجه سال 1400 در مجلس شورای اسلامی، ضمن تحلیل قانون بودجه، موارد و قضایای مربوط به خود را مورد بحث و بررسی قرار داده و نسبت به پیگیری سهم مناسب از بودجه از معاونت مربوطه در وزارت متبوع اقدام کنند.

وی با اشاره به ماهیت پروژه های وزارت جهادکشاورزی مانند طرح آبیاری تحت فشار، طرح افزایش تولید و ... به طور کلی در کلان کشوری که در قانون بودجه به صورت طرح می آیند، گفت: معاونتها و مدیریت های تخصصی و فنی سازمان جهادکشاورزی استان موظفند با استخراج طرح های مربوط به حوزه فعالیتی خود، سهم استانی را نسبت به طرحهای ارائه شده از وزارت متبوع مطالبه نمایند این امر باید در سریع ترین زمان ممکن اتفاق بیافتد تا خدای ناکرده ظلمی در حق استان روا نشود.

 فتحی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بازنشستگی همکاران شاغل که در شرف بازنشستگی قرار دارند، اظهار کرد: بازنشستگی همکاران شاغل یک واقعیت است و در موعد خود اتفاق خواهد افتاد معاونین و مدیران باید با تربیت و آموزش نیروهای تازه نفس و جایگزین کردن نیروهای زبده و مجرب به جای بازنشستگان، خلاء نیروی های بازنشسته را جبران کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان مکلف است 2 ماه قبل از رسیدن زمان بازنشستگی نیروهای شاغل هر معاونت و مدیریتهای مستقل، لیست این عزیزان را تهیه و در اختیار واحد مربوطه قرار دهد تا به تبع آن معاونین و مدیران نیز بتوانند در مدت زمان کافی تدابیر لازم در راستای آموزش و تربیت نیروهای مجرب و متخصص را اتخاذ و بکار بندند. 

وی در ارتباط با بازنشستگی نیروهای حفاظتی مدیریت حراست سازمان جهادکشاورزی استان نیز، افزود: جذب و حفظ نیروهای حفاظتی در راستای ایجاد امنیت و حراست از اموال و اماکن سازمان یک امر اجتناب ناپذیر است لذا حفظ نیروهای شاغل برای تداوم فعالیت های روزمره مدیریت حراست جهت ایجاد و استمرار امنیت و نگهداری از اموال و املاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم حیاتی می باشد و به همین لحاظ معاون توسعه مدیریت و منابع با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان باید ضمن برنامه ریزی جهت حل مشکل ، مراتب را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر این نکته که بیش از پیش باید به امور شهرستان توجه و پرداخت شود، تصریح نمود: بنده به مهندس رحمانی مسئول امور شهرستان سازمان جهادکشاورزی استان ابلاغ کرده ام تا امورات مربوط به شهرستانها در اسرع وقت به نحو احسن و مطلوب رتق و فتق شوند.

وی اضافه کرد: در همه امورات مربوط به شهرستان، مسئول امور شهرستانها باید دخالت مستقیم داشته و هرگونه اقدامی مانند انتصابات شهرستان با آگاهی ایشان صورت گیرد.

 فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث قیمت گذاری اراضی خطاب به مدیر امور اراضی و مسئول امور شهرستان سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: مدیر امور اراضی و مسئول امور شهرستان موظفند تا در کمیسیون مربوطه مراتب را به مدیران شهرستان تبیین نمایند که قیمت گذاری اراضی براساس کاربری جدید می باشد و هر کاربری جدید الزاماً نمی تواند موجب افزایش قیمت زمین گردد، در بعضی از کاربری ها ارزش قیمت زمین ممکن است حتی کاهش هم یابد.

 فتحی در پایان سخنان خود بر لزوم هماهنگی مدیریتهای صنایع تبدیلی و امور اراضی جهت جلوگیری ازتغییرکاربریهای غیرمجاز اراضی تاکید کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید