Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا خبر داد:

خرید توافقی کلزا در قالب کشاورزی قراردادی در آذربایجان‌شرقی

به همت تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی برای اولین بار قرارداد خرید توافقی دانه روغنی کلزا به میزان۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تن مابین اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی تبریز با شرکت طبیعت سبز پارس کهن در قالب کشاورزی قراردادی منعقد شد.

خرید توافقی کلزا در قالب کشاورزی قراردادی در آذربایجان‌شرقی

مدیر تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن تایید این خبر افزود: علاوه بر خرید کلزا به قیمت بالاتر از خرید تضمینی دولت و به منظور حمایت از کشاورزان استان، تسهیلات دیگری در قالب کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده است که تامین سرمایه درگردش جهت تهیه نهاده های کشاورزی دوره داشت و قبل از برداشت، حداکثر تا ۴۰ درصد بهای محصول در مقاطع حین داشت و قبل از برداشت برای کشاورزان از مزایای مطلوب این طرح است.

 علی اکبر نژادرضا همچنین افزود: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای استان، کلزاکاران استان با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی تبریز می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، مقدمات اجرای کشاورزی قراردادی برای محصولات نخود و عدس در  کشت بهاره سال ۱۴۰۰ نیز آماده و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی تبریز گامهای حمایتی مهمی در این راستا بر خواهد داشت.

وی گفت:  این میزان دانه روغنی کلزا  در سالزراعی جاری ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی دولت خریداری خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید