Iranian Agriculture News Agency

تبیین برنامه‌های ستاد دهه فجر در مناطق روستائی و عشایری استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برگزاری مراسم سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ، افتتاح پروژه ها و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ستاد دهه فجر با حضور محدود مردم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 تبیین برنامه‌های ستاد دهه فجر در مناطق روستائی و عشایری استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه روستائی و عشایری ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: نسل ما نسل انقلاب بوده و خوشحالیم که در جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب حضور داریم و هر سال دشمنان انقلاب در جهت خدشه دار کردن انقلاب تلاش می کنند اما خوشبختانه انقلاب هر سال سرزنده تر از سال های قبل با قدرت و پویایی در مسیر خود حرکت می کند و توفیقات زیادی را کسب می کند، هر چند دشمنان نظام در صدد القای فضای یأس و نامیدی به مردم باشند.

وی افزود: هر چند امسال بیماری کرونا مشکلات زیادی در برگزاری مراسمات پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کرده است اما یادآوری این پیروزی به مردم و گرامیداشت آن وظیفه ای است که همه باید در انجام آن تلاش کنند چرا که تصمیم دشمنان نظام بر این است که در حوزه های مختلف  مخصوصاً در حوزه اقتصاد نظام را ناکارآمد نشان دهند بنابراین وظیفه ما به عنوان حوزه کشاورزی که بخشی از حوزه اقتصاد است ، القای فضای امیدواری با به نمایش گذاشتن دستاورد های انقلاب اسلامی در سال های اخیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره بر وظیفه هر ایرانی انقلابی گفت: هر فردی که دل در گرو نظام دارد، طبیعتاً وظیفه خود می داند که در راستای امیدوار نمودن جامعه، مخصوصاً نسل جوان به آینده نظام و اقداماتی که در آینده اتفاق خواهد افتاد، تلاش کند.

وی به نحوه برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: همه ساله جشن مردمی پیروزی انقلاب توسط خود مردم انجام شده و امسال نیز شور و شوق مردم برای برگزاری مراسم پیروزی دوچندان شده و دست اندرکاران باید این موضوع را راه بری کنند.

وی به سطح شور و شوق مردم عشایر و روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به پایکوبی و نشاط مردم عشایر و روستاها در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید طبق دستورالعمل عمل کرده و ضمن هدایت تلاش کنیم برگزاری مراسم توسط خود مردم انجام شود و در این صورت وظیفه خود را درست انجام داده ایم.

 فتحی به وظایف بخش های مختلف در برگزاری مراسم دهه فجر اشاره کرد و گفت: در روستاها رئیس شورای اسلامی مسئول هماهنگی و برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد دهه فجر بوده و باید از نهادهای مردمی مثل شبکه بهداشت، پایگاه ها و اعضای شورا استفاده شود که جهاد کشاورزی نیز می تواند در این امر با کمک کارشناسان پهنه نقشی در اجرای مراسم داشته باشد.

وی به تشکیل جلسه، ایجاد کارگروه و استفاده از افکار اعضای گروه در اجرای هر چه بهتر مراسمات تاکید کرد و گفت: باید از هر تشکیلات و نهاد و سازمانی یک عضو وجود داشته باشد و هماهنگی ها و برنامه ریزیهای لازم در جلسات انجام شده و وظایف هر بخش تعیین شود و همه اعضا زیرنظر مسئول اصلی برگزاری مراسم و طبق برنامه ریزی مسئول کشوری وظایف خود را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به دستوالعمل های وزارت بهداشت در ارتباط با برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر تاکید کرد و گفت: برای اجرای تمامی برنامه ها هرچند به صورت محدود، باید طبق دستوالعملهای بهداشت اقدام شود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی در روستاها ضروری است و برنامه ها بیشتر جنبه فرهنگی و آموزشی و یادآوری خواهد داشت.

 فتحی در ارتباط با مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اشاره کرد و گفت: با کاشت 42 نهال در هر شهرستان یا روستا به یاد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می توان یکی از وظایف خود که با دستورالعمل های بهداشتی منافات ندارد، انجام داد.

وی به بزرگداشت یاد شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس  در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که تاکیداً باید انجام شود، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا در مناطق روستائی و عشایری با همکاری رئیس و اعضای  شورای اسلامی آنها است که وظیفه ای حسنه و خیر خواهد بود.

 وی افزود: برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی که دستورالعمل های بهداشتی را نقض نکند، همانند سال های قبل انجام خواهد شد و افتتاح پروژه ها چه در بخش کشاورزی چه در حوزه های دیگر مثل صنعت و معدن ، ورزش و جوانان باید در این ایام در روستاها انجام شود و اعضای ستاد دهه فجر مسئول هماهنگی تمامی پروژه ها در تمامی حوزه های دولتی می باشند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید