Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم شهرستان‌های مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مراغه در زمینی به وسعت 40 هکتار

بودجه ۱۴۰۰ به بخش کشاورزی نگاه ویژه ای دارد

نماینده مردم شهرستان‌های مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از ایجاد زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مراغه در زمینی به وسعت 40 هکتار خبر داد.

ایجاد زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مراغه در زمینی به وسعت 40 هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی علیزاده در نشستی با اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بررسی بودجه سال 1400  توسط مجلس و نگاه ویژه به بخش کشاورزی در آن گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی، یکی از دغدغه های مجلس توسعه و اجرای برنامه ها در راستای تامین امنیت غذایی کشور است و در بودجه سال 1400 برای این منظور برنامه ریزی هایی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و جوانان منطقه بوده و امیدواریم با ایجاد شهرک ها و توسعه در بخش کشاورزی رضایت مردم تا حدودی به دست آید.

وی در ارتباط با تشکیل صندوقهای خرد زنان روستایی و شهرکهای کشاورزی گفت: تشکیل این صندوق و به تبع آن تشکل های مورد حمایت، می تواند در اشتغال زنان روستایی و شهرستان موثر باشد و شهرک های کشاورزی برای سرمایه گذاری و اشتغال جوانان حائز اهمیت است .

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه  مراغه نیز از صدور مجوز ایجاد زنجیره تولید تخم مرغ در مراغه به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با ایجاد زنجیره تولید در این واحدها خطوط بسته بندی و سردخانه نگهداری تخم مرغ راه اندازی می‌شود.

اسماعیل کریمی اصل اضافه کرد: با ایجاد زنجیره تولید این واحدها ضمن تامین نیاز داخل می‌توانند محصول مازاد خود را با ارزش افزوده بالا صادر کنند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه  مراغه گفت: با وجود ۵۰ واحد مرغداری و تولید سالانه ۲۰ هزار تن تخم مرغ محصول تولید شده در این شهرستان بدون بسته بندی در بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: برای واحدهایی که بخواهند زنجیره تولید تخم مرغ را در کنار واحدهای مرغداری خود راه اندزی کنند تسهیلات حمایتی پرداخت می‌شود.

 کریمی اصل افزود: برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی و جلوگیری از متضرر شدن واحدهای تولید تخم مرغ بهترین راه ایجاد زنجیره تولید در مرغداری‌های تخمگذار است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید و تکمیل واحدهای تولید تخم‌مرغ می‌تواند قدمی مثبت جهت کاهش ضایعات و روند تخریب محیط‌زیست و البته گامی مؤثر در زمینه تنظیم بازار محسوب شود افزود: با بسته‌بندی‌های مناسب، شرایط نگهداری استاندارد، تبدیل تخم‌مرغ به پودرهای پاستوریزه و یا سفیده و زرده‌های بسته‌بندی استاندارد و پاستوریزه، می‌توان عمر نگهداری آنها را به یک سال افزایش داد و در زمان مورد نیاز به بازار تزریق کرد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید