Iranian Agriculture News Agency

حدود 12 درصد اراضی آبی شهرستان سراب به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب گفت: حدود 12 درصد اراضی آبی شهرستان سراب به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است .

 حدود 12 درصد اراضی آبی شهرستان سراب به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است

 نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: در اثر خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، میانگین بارندگی شهرستان سراب طی 30 سال گذشته به شدت کاهش یافته و باعث افت آب چاه های کشاورزی و خشک شدن چشمه ها و قنوات و ... گردیده است لذا با توجه به وضعیت منابع آبی، طرح هائی که می تواند در ارتقای بهره وری آب کشاورزی و افزایش تولیدات موثر باشد اجرای سیستم های نوین آبیاری است.

وی با بیان اینکه کل اراضی شهرستان سراب اعم از آبی و دیم در سطح 113 هزار هکتار می باشد که 48000 هکتار آن آبی است ادامه داد: در این اراضی آبی تا به حال 4650 هکتار آبیاری بارانی و کم فشار و 300 هکتار آبیاری قطره ای اجرا شده است. در واقع از کل اراضی آبی 12 درصد به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب افزود: برای اجرای این طرحها، یارانه به مبلغ 227.5 میلیون ریال به آبیاری قطره ای، 187.5 میلیون ریال به سیستم سنترپیوت و لینیر، و 115.5 میلیون ریال به سیستم کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک و 77 میلیون ریال به آبیاری کم فشار اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان سراب جمعا 370 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های مدرن آبیاری تجهیز شده است افزود: در سال جاری نیز 320 هکتار به اتمام رسیده و 398 هکتار در حال اجرا است.

 زارع تالی با بیان اینکه در سطح 933 هکتار پایاب چاه های کشاورزی 2 روستای شهرستان تکمیل پرونده شده است گفت: در این طرح لیست آببران موجود با سطح آبیاری تهیه شده و نمایندگان شرکاء چاه ها نیز مشخص شده است. اراضی پایاب فاز به فاز بر اساس طراحی و نقشه اجرا می شود و در هر فاز 2 یا 3 چاه تحت پوشش قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید