Iranian Agriculture News Agency

در ادامه روند اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی؛

4 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب ۲۱ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی سردرود و خلجان به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 4 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

 4 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی شهرستان تبریز، نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز را در سالجاری تشدید کرده است  تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن اینکه از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

 افشانی در خاتمه  با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهرواندان  درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تامین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان زحمت کش جهادکشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید