Iranian Agriculture News Agency

اجرای80 فقره قلع وقمع تغییرکاربریهای غیرمجاز کشاورزی در بستان آباد

تنگ شدن عرصه برای زمین خواران/ برخورد قاطع با متخلفان و متجاسران به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای 80 فقره قلع و قمع تغییر کاربریهای غیرمجاز در شهرستان بستان آباد و آزادسازی 36 هکتار از تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی روستای سعید آباد این شهرستان خبر داد.

اجرای80 فقره قلع وقمع تغییرکاربریهای غیرمجاز کشاورزی در بستان آباد

 داداش نصیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اعلام این مطلب گفت: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت امور اراضی استان، فرماندهی انتظامی منطقه و فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۶ در راستای صیانت از کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مقابله با متخلفان و متجاسران به قانون، 80 فقره احکام قلع و قمع تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان بستان آباد را با قاطعیت اجرا و 36 هکتار از اراضی منطقه سعید آباد را اعاده وضعیت به حالت سابق نمود.

وی گفت: در این اقدام گسترده و کم نظیر که با همکاری موثر دستگاه های قضایی، اجرایی و عوامل انتظامی صورت گرفت، ده ها هکتار از اراضی زراعی و باغات منطقه سعید آباد که دچار تغییر کاربری غیر مجاز شده بودند، به حالت سابق اعاده وضعیت گردید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان آباد نیز در حاشیه اجرای طرح قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه سعیدآباد گفت: با اجرای احکام قطعی بیش از ۵۰ فقره پرونده قضایی و همچنین اجرای ماده ۱۰ قانون تغییرکاربری اراضی زراعی ، بیش از ۳۶ هکتار از اراضی زراعی که به صورت غیرمجاز تغییرکاربری و ساخت وساز شده بود، آزادسازی شد.

علی محمودیان نزدیکی شهرستان بستان آباد به مرکز استان آذربایجان شرقی و وجود افراد سودجو در این میان را باعث اغفال برخی از مردم در ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان عنوان کرد.

وی از دستگاه های نظارتی شهرستان خواست جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان را از همان بدو ساخت بگیرند.

محمودیان همچنین از مردم و کسانی که قصد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را دارند خواست تا قبل از هرگونه اقدام و سرمایه گذاری ، استعلام های لازم را از ادارات مربوطه و امور اراضی جهادکشاورزی انجام دهند.

 عزیز نوروزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد ضمن هشدار قاطع به متخلفان برای توقف هرگونه عملیات تغییر کاربری غیرمجاز، از متقاضیان خواست با تشکیل پرونده و اخذ مجوزهای قانونی، از مبادرت به تغییر کاربری غیرمجاز و آسیب به اراضی کشاورزی به صورت جدی خودداری نمایند.

سرهنگ شهریار کاظم پور فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان نیز با بیان اینکه سامانه 131 آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی است گفت: سامانه «131» به طور 24 ساعته آماده دریافت گزارشات تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده و شهروندان در مناطق مختلف استان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به این سامانه گزارش کنند.

اجرای این احکام با همکاری دادستان شهرستان، فرماندهی  نیروی انتظامی شهرستان، مدیریت امور اراضی استان، فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی استان، اداره گاز شهرستان و با حضور مدیر و همکاری کارکنان اداره امور اراضی استان و شهرستان صورت گرفته است.

 

 

 

     

                                                

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید