Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

تقبل 80 درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام می تواند در رسیدن به رسالت وزارت جهاد کشاورزی مؤثر واقع شود.

تقبل 80 درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در جلسه بررسی طرح های جهش تولید و مشکلات صدور کشاورز کارت که به صورت وبینار و با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام و سرپرست شعب بانک کشاورزی استان برگزار شده بود به راهکار های افزایش عملکرد در واحد سطح جهت در رسیدن به شعار جهش تولید پرداخت و گفت: با توجه به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و پشتیبانی این ستاد باید از  فرصت ها استفاده بهینه شود و رسالت و هدف دیرینه وزارت جهاد کشاورزی که افزایش عملکرد در واحد سطح است را به واقعیت تبدیل کرد.

وی افزود: زراعت دیم در استان زراعت غالب بوده و باید عمکرد این زراعت با استفاده از پارامترهای افزایش عملکرد در واحد سطح در استان افزایش پیدا کند.

 فتحی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده بذر، روش کشت مناسب، ارتباط قوی با کشاورز و استفاده از دانش بومی کشاورز و انتقال اطلاعات نوین کشاورزی به وی با استفاده از پشتیبانی و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، می تواند رسیدن به این هدف را محقق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به قبول تامین بیمه 80 درصدی محصولات کشاورزی از طریق ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با این شرایط بیمه کشاورزی زیر 100 درصد نخواهد بود و کشاورزان می توانند با کمترین مبلغ کل محصولات خود را بیمه کنند.

وی به استفاده از فرصت های ایجاد شده به کمک ستاد اجرایی فرمان امام  تاکید کرد و گفت: باید امسال برنامه ریزی ها و اقدامات مهمی انجام گیرد تا کشاورزان در سال های آتی  رغبت بیشتری جهت افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشند چرا که اگر اقدامات انجام شده باعث افزایش عملکرد شود و کشاورز سود بیشتری بدست آورد، برای سال های بعد تلاش و زحمت بشتری خواهد کرد و دیگر کشاورزان نیز به این اقدامات راغب خواهند شد.

 فتحی به موضوع سرمازدگی اشاره کرد و گفت: هیچگونه عذر و بهانه ای برای کاهش محصول به دلیل سرمازدگی پذیرفته نیست و سال ها این مشکل وجود داشته که باید تا به امروز این مناطق شناسایی شده و راهکار های قابل استفاده برای تقویت خاک در برابر سرمازدگی، عملیاتی شده باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید