Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای کانال آبیاری عمومی در روستای آتش بیگ شهرستان هشترود از محل اعتبارات حوادث سیل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از اجرای کانال آبیاری روستای آتش بیگ با اعتبار بالغ بر 400 میلیون تومان خبر داد.

 اجرای کانال آبیاری عمومی در روستای آتش بیگ شهرستان هشترود  از محل اعتبارات حوادث سیل

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: این کانال به طول 500 متر با جدول بتنی پیش ساخته به ابعاد 60 *30 سانتی متر، عرض کف 70 و با عمق 60 سانتی متر اجرا شده است.

وی گفت: منابع این کانال از محل اعتبارات حوادث سیل 98 تامین شده است که شامل 2510میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره و 880 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و مابقی بصورت خودیاری از طریق بهره برداران روستا تامین شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: با وجود همه تلاش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در جهت استفاده بهینه از منابع آب متاسفانه حدود 90 درصد کانال‌های آبیاری در شهرستان خاکی بوده و به صورت سنتی بهره‌برداری می شوند که این امر علاوه بر تلفات بالای انتقال آب به مزارع سبب می شود در ماه‌ های گرم سال، که نیاز آبی نیز بیشتر است، با کاهش دبی روخانه‌ها و چشمه‌ها عملاً استفاده از منابع آب های سطحی غیر ممکن گردد.

 احمدی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات جدید و همکاری کشاورزان در اجرای اینگونه طرح‌ها و تامین سهم آورده بهره‌برداران، شاهد کاهش تلفات آب و به تبع آن افزایش سطح زیرکشت و عمکرد محصولات آبی در منطقه باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید