Iranian Agriculture News Agency

جعفروند در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با سرمایه گذاری مطمئن میزان تولید خاویار در استان افزایش خواهد یافت.

تولید 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در استان آذربایجان شرقی

قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری آقای خانی در سیه رود شهرستان جلفا  در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در ارتباط با پرورش ماهیان خاویاری گفت: تولید گوشت ماهیان خاویاری در استان از سنوات قبل در 6 مزرعه در استان آذربایجان شرقی شروع شده و پیش بینی می شود که امسال حدود 20 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: یکی از مزارع امسال به مرحله خاویار دهی نزدیک شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده و با رعایت اصول فنی مورد نیاز پیش بینی می شود در پایان سال 1400 به تولید حداقل 200 کیلوگرم خاویار برسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای پرورش ماهیان خاویاری سواحل رودخانه ارس تا مرز استان اردبیل به لحاظ اقلیمی مناسب ترین منطقه استان بوده و می توان با هدایت سرمایه گذاران، برای تولید این محصول استراتژیک چشم انداز روشنی متصور شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها و سرمایه گذاری های مطمئن بتوان میزان تولید این محصول را در سال های آینده افزایش داد.

مزرعه دار برجسته تولید خاویار در آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه پس از آغاز بهره برداری مزرعه از سال 1397 برنامه ریزی لازم برای تولید 10 تن گوشت و 100 کیلوگرم خاویار در سال را مطابق ضوابط فنی مورد نیاز در دستور کار خود قرار داده است افزود: طرح توسعه ای که شامل تولید، فرآوری و بسته بندی می باشد با اخذ مجوزهای لازم برای سال آینده برنامه ریزی شده است که انشاالله به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

خانی از برنامه ریزی خود برای اجرای فازسه مزرعه با احداث 24 استخر با قطر 12 متر در سال 1401 خبر داده  و اظهار داشت امیدوار است بتواند به عنوان بخش خصوصی نقش کوچکی در توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان آذربایجان شرقی و کشور داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید