Iranian Agriculture News Agency

تفکر سالم، تفکری آرمانی و هدفمند است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تفکر سالم تفکری است که آرمانی، هدفمند و ارزشی باشد.

تفکر سالم، تفکری آرمانی و هدفمند است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان ، با توجه به ایام کرونایی گفت: در حال حاضر با بیماری منحوس کرونا در حال نبرد هستیم و از خداوند متعال خواستار از بین رفتن این بلای انسانی و جهانی و طلب مغفرت برای رفتگان هموطنان هستیم.

وی افزود: وجود انسانهای ارزشمند که در تلاش برای کمک به هموطنان هستند، باعث خشنودی خداوند متعال و آسایش مردم جامعه می شود و از تلاش خیرخواهانه مهندس افشانی بابت ساختن مدرسه در عجب شیر، تشکر و قدردانی می کنم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سلامت اداری در محیط سازمان ها و دستگاه های دولتی گفت: هر جامعه چه کوچک و چه بزرگ و حتی یک انسان به تنهایی برای داشتن سلامت، باید دارای سه خصلت در تفکرات خود باشد. چرا که فکر و ذهن انسان است که او را به حرکت و به سوی پیشرفت راهنمایی می کند. خصلت اول این است که انسان باید آرمانی فکر کند و داشتن تفکر آرمانی در قرآن و هم در کلام بزرگان به همه جامعه توصیه شده و راه های آرمانی فکر کردن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش کشاورزی یکی از ارکان اصلی توسعه و پایداری کشور است و لحاظ آن به عنوان رکن اقتصاد کشور، یک تفکر آرمانی است، ادامه داد: برای نگه داشتن این تفکر باید زحمات زیادی کشیده شود و هزینه هایی را پرداخت کرد تا بتوان در بخش کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه ویژگی دوم تفکر سالم، هدفمند بودن تفکر است ادامه داد: هر شخصی یا سازمانی یا جامعه ای که هدف نداشته باشد هرگز نمی تواند موفقیت کسب کند و شعار دادن با هدفمند کار کردن  متفاوت است و باید بعد از تعیین هدف به صورت عملی اقدامات انجام شود.

وی افزود: هر سال در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب راه و اهداف منتج به نتیجه کشور را تعیین می کند و ما باید با پرهیز از شعار و دوگانگی رفتار ، به صورت عملیاتی فرمایشات معظم له را سرلوحه اقدامات خویش قرار دهیم.

وی به سومین خصلت تفکر سالم اشاره کرد و گفت: ارزشی بودن تفکر مساله مهمی است که باید به عنوان ویژگی تفکر سالم در نظر گرفته شود که در این صورت خیلی از مسایل با نگاه ارزشی معنا و مفهوم پیدا کرده و راه موفقیت مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بررسی عوامل تاثیر گذار در سلامت اداری گفت: یکی از عوامل که می تواند باعث ایجاد سلامت اداری شود طبقه بندی مفاسد اداری است که در این صورت فساد مشخص و از بین خواهد رفت.

وی افزود: بدون طبقه نمی توان گلوگاه های فساد را در اداره شناسایی و با آن مبارزه کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: گاهاً با رؤیت فساد و چشم پوشی از این اشتباه اجازه گسترش فساد و جرات فاسد را اعمال می کنیم که این با مصلحت اندیشی متفاوت است و باید بدانیم که به هرحال یک روز مفاسد مشخص خواهد شد و در آن زمان باید به آن فساد، هم خود شخص و هم خود اداره پاسخگو خواهد شد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: فساد را باید در نطفه خفه کنید و اجازه ندهید جامعه را آلوده کند که با انجام این مسئولیت ها می توان سلامت اداری را تضمین کرد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید