Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از قنوات روستای چوپانکره شهرستان عجب شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از بهره برداری مرمت و لایروبی قنوات و اجرای سیستم آبیاری کم فشار روستای چوپانکره در این شهرستان خبرداد.

بهره‌برداری از قنوات روستای چوپانکره شهرستان عجب شیر

احمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: تنها منبع آب برای تامین فعالیت های کشاورزی از سه قنات موجود در روستا بوده و تنها منبع تامین آب برای بخش کشاورزی همین قنوات می باشند.

وی به پایین آمدن سطح آب در قنوات با توجه به خشکسالی های اخیر افزود: براساس اعتبارات ابلاغی نسبت به مرمت و لایروبی قنوات برنامه ریزی و در این راستا در پایاب همان قنات نسبت به اجرای سیستم کم فشار در سطح 14 هکتار اقدام و به بهره برداری رسید.

 اسلامی ضمن ابراز خرسندی از ابلاغ اعتبارات از سوی سازمان در راستای مرمت و لایروبی قنوات به عنوان مظاهر طبیعی اعلام نمود: باغات این روستا در حال آسیب جدی بودند که خوشبختانه با مرمت و لایروبی شاهد افزایش دبی آب قنات شدیم و برای سایر قنوات این روستا برنامه های زیربنایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای شهرستان دارای حالت مشابه می باشند که هیچ منبع آبی به غیر از قنات ندارند و در آینده در اولویت اجرای طرح های مرمت و لایروبی قرار خواهند گرفت.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید