Iranian Agriculture News Agency

"برومندی" در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای ارس در آذربایجان شرقی خبر داد:

راه‌اندازی پروژه بزرگ کشت و صنعت با محوریت باغبانی در منطقه یکانات شهرستان مرند

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از موافقت وزارت جهادکشاورزی جهت راه اندازی یک پروژه بزرگ کشت وصنعت با محوریت باغبانی در منطقه یکانات مرند استان آذربایجان شرقی خبر داد.

راه‌اندازی پروژه بزرگ کشت و صنعت با محوریت باغبانی در منطقه یکانات شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی و  شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی به همراه فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  قاسمی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور از مجتمع  گلخانه‌ای ارس و گلخانه‌های ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر  در شهرستان جلفا به عنوان بزرگترین طرح گلخانه ای شیشه ای و هیدروپونیک خاورمیانه بازدید کردند.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی در این بازدید ضمن تجلیل از همت و سرمایه‌گذاری برای ساخت و بهره‌برداری از این دو مجموعه به عنوان بزرگترین مجتمع‌های گلخانه‌ای کشور، موضوع مساعدت به این شرکت جهت احداث و راه‌اندازی یک پروژه کشت و صنعت با محوریت باغبانی در پایاب پروژه تامین آب در قالب تامین آب‌های مرزی در منطقه یکانات مرند استان آذربایجان شرقی مطرح و همچنین مساعدت برای راه‌اندازی یک واحد سورتینگ پکینگ و لجستیک و توزیع محصولات گلخانه‌ای از طریق شرکت ارس تارلا امیر در تهران مطرح شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این گلخانه با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی و منطقه آزاد و اهتمام ویژه سرمایه گذار به ثمر نشسته و سطحی معادل ۱۳۰ هکتار دارد، گفت: از هر هکتار این گلخانه، ۴۵۰ تن محصول برداشت و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

اکبر فتحی رویکرد سازمان جهادکشاورزی را حمایت از توسعه گلخانه‌ها دانست و افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تلاش دارد تولید محصولات سبزی و صیفی را در راستای استفاده بهینه از منابع آب وخاک به داخل محیط‌های کنترل شده ببرد و خوشبختانه با عنایت الهی و همت سرمایه گذاران اقدامات خوبی در شهرستان‌های جلفا، هریس ، عجب شیر، ملکان و کلیبر در توسعه گلخانه انجام پذیرفته و از سرمایه گذاران در این خصوص پشتیبانی تسهیلاتی و تامین زمین موردنیاز در قالب شهرک کشاورزی بعمل می‌آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه ۸۰ هکتار جزو ۱۰ گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا محسوب میشود، گفت: فاز اولیه ۳۰ هکتاری این پروژه در سال ۹۸ و فاز دوم نیز در ۲۰ شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

فتحی افزود: این پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و پانصد میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر سالانه بیش از ۴۰ هزار تن اکثراً محصول گوجه فرنگی تولید می‌کند.

وی گفت: مجتمع ارس تارلا امین نیز ۵۰ هکتار عرصه داشته که ۳۵ هکتار به کشت گلخانه تخصیص یافته است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید