Iranian Agriculture News Agency

امضا تفاهم نامه احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: احداث شهرک های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی در مکان های ثابت و متمرکز از تغییر کاربری های اراضی کشاورزی جلوگیری می کند.

امضا تفاهم نامه احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک احداث شهرکهای تخصصی کارگاه های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی در آذربایجان شرقی که با حضور سرهنگ الیاس گلمحمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: بهره مندی از ظرفیت سپاه عاشورا و بسیج سازندگی در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه حاضر در واقع جزو نیازمندی های بخش کشاورزی است افزود: پنج میلیون تن محصول در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی تولید می شود که بخشی از این محصولات مازاد بر مصرف استان بوده و فساد پذیر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره بر اینکه زمان ماندگاری محصولات کشاورزی بصورت خام محدود می باشد، اضافه نمود: این امر ایجاب می کند تا هم در راستای تنظیم بازار و هم در راستای تهیه و تامین این محصولات برای فصولی خارج از فصل برداشت، صنایع تبدیلی و فرآوری احداث و ایجاد گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود مجدداً تاکید نمود: احداث شهرک های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی بصورت متمرکز از تغییر کاربری های اراضی زراعی جلوگیری کرده و به افزایش تولید کمک شایانی می نماید.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه گفت: احداث شهرک های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی زودبازده در سطح استان، موجب افزایش اشتغال و افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

سرهنگ گلمحمدزاده موضوع تفاهم نامه را همکاری مشترک چهار جانبه جهت ایجاد شهرک های تخصصی کارگاه های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی دانست و گفت: معرفی و واگذاری اراضی ملی دارای توجیه اقتصادی با رعایت ضوابط موسسه تامین مسکن بسیجیان در جهت تحقق تفاهم نامه، در اختیار گذاشتن مدارک و مستندات، حمایت و رفع موانع اداری درون سازمانی و کمک به اخذ مجوزهای لازم و پروانه های مورد نیاز جهت اقدامات لازم برای تحقق تفاهم نامه و استقرار متقاضیان صنایع غذایی و تبدیلی در شهرک های موضوع توافق نامه به منظور وحدت رویه و یکپارچه سازی صنایع غذایی و تبدیلی و تسریع در صدور مجوزهای لازم توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی از تعهدات سازمان جهادکشاورزی استان در این تفاهمنامه می باشد.

   وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از موسسه تامین مسکن بسیجیان، هسته های بسیجی و گروه های جهادی در احداث شهرک های موضوع تفاهم نامه، کمک موثر و تسریع و تسهیل در راستای تعامل با دستگاههای مرتبط در روند اخذ مجوزها و احداث شهرکهای موضوع تفاهمنامه، معرفی گروه های جهادی و هسته های توانمند بسیجی جهت کمک به اخذ مجوزهای ساخت وساز شهرکهای موضوع تفاهم و هدایت بسیجیان نخبه و کارآفرین در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی جهت اخذ زمین و تسهیلات مربوطه از وظایف و تعهدات سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی قید شده در این تفاهمنامه است.

گفتنی است در پایان این جلسه این تفاهم نامه فی مابین سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به نمایندگی اکبر فتحی رئیس سازمان، موسسه تامین مسکن و عمران اجتماعی بسیجیان کشور به نمایندگی  مجتبی حبیب زاده مقدم مدیرعامل موسسه، سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی به نمایندگی سرهنگ الیاس گل محمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه و موسسه مطالعات راهبردی صنایع غذایی بنیان پژوهش علم صنعت به نمایندگی صمد بدبدک مدیرعامل موسسه به مدت 4 سال منعقد شد.

 

                                                                                                                                                

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید