Iranian Agriculture News Agency

تخریب ۹۵ مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمینهای کشاورزی شهرستان تبریز طی هشت ماه سالجاری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: طی هشت ماه سال جاری تخریب ۹۵ ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان تبریز صورت پذیرفت.

 تخریب ۹۵ مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمینهای کشاورزی شهرستان تبریز طی هشت ماه سالجاری

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی طی سخنانی اظهار داشت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با این تخلفات نزدیک به 15هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

وی افزود: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز اضافه کرد: تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی  است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمینهای کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

 افشانی تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت‌المال هستند و در این راه با هیچ فرصت‌طلبی مماشات نمی‌کنند.

  مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: پیشگیری از راههای کنترل ساخت‌وساز غیرمجاز در زمینهای کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد باید با پیشگیری، مانع از ساخت‌وسازهای غیرقانونی در این زمینها شد.

وی در ادامه عنوان کرد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارشهای دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

افشانی در خاتمه خاطر نشان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاههای متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید