Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح های متنوع شیلات و آبزیان در شهرستان سراب:

شهرستان سراب پیشرو در آبزی پروری آذربایجان شرقی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب از اجرای طرح های متنوع شیلات و آبزیان در این شهرستان خبر داد.

شهرستان سراب پیشرو در آبزی پروری آذربایجان شرقی

 نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به وجود منابع آبی خدادادی متنوع شهرستان از قبیل رودخانه، چاه عمیق و نیمه عمیق، چشمه، قنات و سدهای کوچک و بزرگ باعث شده طرح‌های متنوع شیلات در این شهرستان اجراء شود.

وی ادامه داد: اجرای پرورش ماهی در کنار رودخانه های دائمی، پرورش ماهی در مقابل چاه‌های کشاورزی، پرورش ماهی در سدهای خاکی، پرورش ماهی در قفسهای شناور( سدخاکی عسگرآباد ) سال 72 اولین بار در کشور، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع و سدهای خاکی، پرورش زالو، تکثیر و تولید بچه ماهی حسین زاده اولین بار در سطح استان، افزایش تولید در واحد سطح اولین بار در سطح کشور در سال 83 (مزرعه صبوری) و صدور اولین پروانه عرضه زنده فروشی در استان 98 از مهم ترین این طرح‌ها هستند.

 زارع تالی اضافه کرد: بطور متوسط 50 واحد یا مزرعه پرورش ماهی در سطح شهرستان مشغول فعالیتند که قریب به اتفاق رتبه اول یا دوم استان را احراز می نماید شهرستان سراب همیشه جزو شهرستان های پیشرو در امور آبزی پروری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب، اظهار کرد: شهرستان سراب در سال 98 با تولید یکهزار و 101 تن محصولات آبزی رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی، گفت: درخواست اعتبار برای مطالعه دو مورد رودخانه بزرگ ( آغمیون چای و رازلیق ) برای ایجاد مجتمع پرورش ماهیان سردآبی، درخواست اعتبار برای ماهی دار کردن استخرهای ذخیره کشاورزی با توجه به وسعت 30 هکتاری این استخرها، با توجه به کمبود آب در سالهای اخیر و خشکسالی ها استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون در مزارع برای افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد تفرجگاه های شیلاتی برای افزایش فرهنگ آبزی پروری و آبزی مصرفی و راه اندازی بازار ماهی و دسترسی عموم مردم به خرید متنوع انواع آبزیان در راستای افزایش فرهنگ مصرف جزو برنامه های مدیریت شهرستان سراب جهت توسعه صنعت آبزی پروری در شهرستان است.

 زارع تالی با بیان اینکه ازسرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری درشیلات سراب دعوت می گردد افزود: از همه موارد قید شده وجود صنایع تبدیلی وتکمیلی در کنار فعالیتهای فوق لازم وضروری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، افزود: آبزی پروران شهرستان سراب درخواست می کنند تا با توجه به کیفیت پائین غذای تولیدی کارخانجات در حد امکان مانند سایر تولیدکنندگان به آبزی پروران نیز در تحویل نهاده های دامی از جمله سویا، ذرت، جو و غیره مساعدت گردد، پرداخت وام سرمایه در گردش و مساعدت در زمان بدهی تا معاوضه وام و تشکیل تشکلهای مربوطه جهت تسهیل بازاریابی تولید از دیگر درخواست های آبزی پروران شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید