Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی متضمن تولید گوشت سالم و بهداشتی در استان

کمیته استانی ساماندهی امور کشتارگاههای دام در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

دامپزشکی متضمن تولید گوشت سالم و بهداشتی در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  جلسه کمیته استانی ساماندهی امور کشتارگاههای دام در محل سالن جمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی با حضور  طالب پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری،  امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان و شهرداران و مسئولین برخی شهرستان ها که کشتارگاه دام زیر نظر آنها مشکلاتی داشت برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه  طالب پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با تاکید بر جدیت شهرداری ها در ساماندهی کشتارگاههای دام وابسته به شهرداری اظهار داشت: تمام تلاش این کمیته این است که گوشت استحصالی در کشتارگاه ها به صورت کاملا سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد و در این مسیر تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

بهداد مدیرکل دامپزشکی استان و دبیرکمیته استانی ساماندهی امور کشتارگاهها نیز به تشریح آخرین وضعیت کشتارگاههای استان پرداخته و بر ضرورت اهتمام جدی شهرداری های مرند و سراب در رفع نواقصات کشتارگاههای مربوطه با توجه به وضعیت این کشتارگاهها تاکید نمود.

همچنین در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات شهردار های شهرهای بستان آباد و اهر مقرر شد ظرف مدت یک ماه نواقصات ابلاغی توسط شهرداری های آن شهرها رفع گردد و کلیه ادارات مرتبط با موضوع ساماندهی کشتارگاههای دام از جمله اداره کل محیط زیست، مسائل مرتبط با کشتارگاههای دام را در حوزه فعالیت های خود جهت طرح در کمیته استانی ساماندهی در موعد مقرر به دبیرخانه این کمیته در اداره کل دامپزشکی استان ارسال کنند.

در مورد ساماندهی میادین دام استان نیز مقرر شد طی حداکثر ظرف یک ماه آتی اولین جلسه ساماندهی این میادین برگزار گردد.

در پایان این جلسه از اقدامات سیدباقر موسویان شهردار شبستر در رفع نواقصات کشتارگاه دام شهرستان و بهسازی آن با اهدا لوح تقدیر، تشکر و قدردانی بعمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید