Iranian Agriculture News Agency

روزانه حدود 60 تن مرغ منجمد در استان آذربایجان شرقی عرضه می‌شود

تعدیل قیمت مرغ از دهم آذر ماه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از دهم آذر ماه قیمت مرغ در بازار تعدیل شده و کاهش خواهد یافت.

روزانه حدود 60 تن مرغ منجمد در استان آذربایجان شرقی عرضه می‌شود

اکبر فتحی در حاشیه بازدید از انبارها و سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی در ارتباط با گران شدن مرغ در طول چند روز گذشته گفت: متاسفانه به دلیل آزاد نشدن نهاده های دامی در بنادر مرزی و نوسان ارز در مهرماه سال جاری تامین نهاده ها با مشکل مواجه بود و این باعث افزایش در قیمت مرغ و سایر محصولات وابسته شده است.

وی به اصلاح و بروز رسانی سامانه بازارگاه و آزاد شدن نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از دهم آذر ماه تعدیل قیمت اتفاق بیافتاد و قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  تاکید نمود: مردم عزیز باید در جریان باشند که ظرفیت جوجه ریزی در استان حدود 3 الی 3.5 میلیون قطعه جوجه در ماه است و در سطح کشور این ظرفیت 115 میلیون قطعه می باشد اما متاسفانه در مهر ماه میزان ظرفیت جوجه ریزی با کاهش مواجه شد که نتیجه آن در حال حاضر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.

فتحی در ادامه به افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آبان ماه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آبان ماه جوجه ریزی به حدود ظرفیت تولید رسیده است، امیدواریم با برنامه ریزی و نظارت دقیق تر، قیمت ها کاهش یابد.

وی در ارتباط با وضعیت بازار مرغ منجمد و قیمت این محصول گفت: خوشبختانه ذخیره سازی مرغ منجمد در وضعیت مطلوب قرار دارد و این به دلیل افزایش ظرفیت جوجه ریزی در شهریور ماه می باشد که با ورود به موقع شرکت پشتیبانی دام و خرید مازاد نیاز بازار و ذخیره سازی آن ، امروز می تواند این محصول را با قیمت مناسب وارد بازار کند و ستاد تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی را مکلف کرده است تا 800 تن از مرغ منجمد را به بازار عرضه کند که با توجه به شرایط و نیاز بازار، روزانه حدود 50 الی 60 تن و در مواقع ضروی تا 100 تن وارد بازار می شود و نگرانی از بابت عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید