Iranian Agriculture News Agency

در بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی عنوان شد:

مجتمع گلخانه ای جلفا جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در سفر خود به استان آذربایجان شرقی از پروژه های مختلف بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بازدید کرد.

مجتمع گلخانه ای جلفا جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  محمدرضا قدسی در نخستین روز از سفر به استان آذربایجان شرقی که  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  نیز حضور داشت ابتدا از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک شیشه ای خاورمیانه در منطقه آزاد ارس شامل گلخانه های ارس تارلا امیر و ارس تارلا امین بازدید نمود .

وی  در  دومین روز از سفر خود ضمن بازدید از شهرک دامپروری تبریز ، از مرکز جهادکشاورزی بخش ایلخچی در شهرستان اسکو  بازدید نمود.

 قدسی با بیان این که امروزه با توجه به شرایط سخت ایجاد شده در کشور و تحریم های ظالمانه تحمیلی از سوی دشمنان، اقدام برای تولید بسیار مهم است، بیان داشت: افزایش تولیدات از جمله تولیدات بخش کشاورزی بویژه در استان های مرزی همچون آذربایجان شرقی دارای اهمیت بسزایی است و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عامل تامین امنیت غذایی کشور می باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که در جهت افزایش تولید سرمایه گذاری می کنند، برای امنیت کشور کار می کنند که هیچ عبادتی از این بالاتر نیست ادامه داد: در اجرای تولیدات گلخانه ای در گذشته، شهرهای جیرفت و یزد پیشرو بودند اما خوشبختانه با روندی که در پیش و رو داریم، هم اکنون استان های آذربایجان شرقی و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه ای می توانند  فعال و موفق  باشند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از اقدام سرمایه گذاران در احداث مجتمع های گلخانه ای در جلفا و منطقه آزاد ارس اظهار کرد: اقدام ارزشمند شما که سرمایه خود را برای تولید به اجرا گذاشته اید جای تقدیر دارد و امیدواریم به همت و همکاری شما از این بحران و شرایط سخت کشور عبور کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با بیان اینکه مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه 80 هکتار جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا محسوب می شود گفت:  فاز اولیه 30 هکتاری این پروژه در سال 98 و فاز دوم نیز در 20 شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

اکبر فتحی افزود: این پروژه با حجم سرمایه گذاری 22 هزار و پانصد میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای بیش از هزار نفر سالانه بیش از 40 هزار تن اکثراً  محصول گوجه فرنگی تولید می نماید.

وی گفت: مجتمع ارس تارلا امین نیز 50 هکتار عرصه داشته که 35 هکتار به کشت گلخانه تخصیص یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید