Iranian Agriculture News Agency

عدم محدودیت منابع برای اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان بستان آباد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: برای اجرای سیستم های آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان بستان آباد، هیچگونه محدودیت منابع نداریم.

عدم محدودیت منابع برای اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان بستان آباد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بستان آباد که با حضور  غلامرضا نوری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و  یداله اللهیاری فرماندار بستان آباد در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی جهت توسعه بخش کشاورزی شهرستان بستان آباد در این شهرستان ایجاد خواهد می شود.

وی با تقدیر از اقدامات مهندس اللهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد که در راستای حل و فصل مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان انجام داده اند، ادامه داد: اجرای سیستم های نوین آبیاری مخصوصاً آبیاری کم فشار و تحت فشار سالیان متمادی در شهرستان آذرشهر به دلایل مختلفی از جمله شور شدن آب، شور شدن خاک و عدم تمایل کشاورزان به استفاده از این سیستم ها راکد و بلاتکلیف معلق مانده بود که با مدیریت و هدایت مدبرانه مهندس اللهیاری در آن مقطع زمانی و ترغیب و تشویق کشاورزان به تجهیز اراضی زراعی خود به سیستم های نوین آبیاری، در شهرستان آذرشهر تحقق یافت، در حال حاضر بیش از 250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آذرشهر به این سیستم ها مجهز شده اند.

 فتحی با بیان اینکه برای اجرای سیستم های آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان بستان آباد محدودیت منابع نداریم گفت: سازمان جهادکشاورزی استان در نظر دارد تا برای اجرای آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستانهای مختلف آذربایجان شرقی و مشخصاً شهرستان بستان آباد، تسهیلات اعتباری از محل کمک های فنی، اعتباری؛ تسهیلات پرداخت نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به مشکلات سدهای احداثی شهرستان بستان آباد و هدر رفت منابع آبی این سدها، اظهار کرد: مقرر است تا در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات هدررفت منابع آبی سدها و لزوم استفاده بهینه از این آبها در اراضی زراعی و تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان بستان آباد، تسهیلات کم بهره 40 میلیون ریالی از محل کمک های فنی، اعتباری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان پرداخت کند.

 فتحی با اشاره به سامانه بازارگاه و تهیه نهاده های دام و طیور از سامانه بازارگاه و به روز رسانی اخیر این سامانه، گفت: دامداران، مرغداران باید توجه داشته باشند که از اوایل مهرماه سالجاری مرغ گوشتی هم به سامانه بازارگاه اضافه شده و مرغداران می توانند به صورت مستقیم با ورود به این سامانه سهمیه خود را که به ازای هر قطعه مرغ 1.5 کیلوگرم سویا و 2.5 کیلوگرم ذرت، دریافت نمایند که امیدواریم این امر سبب تغییرات مثبت و کاهش قیمت تولیدات مرغداری شود.

وی تاکید کرد: عمده مشکل موجود در بخش دام در ارتباط با سامانه بازارگاه مربوط به دامداری های سنتی می باشد که برای دریافت سهمیه باید مراحل شناسنامه دار کردن دام و پلاک کوبی را طی کنند تا آمار دقیق بدست آید، بعد از آن می توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح نمود: به امید خدا، با اقداماتی که طی روزهای گذشته انجام شده در طول دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت محصولات کشاورزی و گوشت مرغ به نرخ دولتی خواهیم بود.

 فتحی با تاکید بر ضرورت توسعه گلخانه ها در سطح شهرستان بستان آباد، اظهار کرد: شهرستان بستان آباد از ظرفیت بالقوه ای در حوزه منابع آبی جهت احداث و توسعه گلخانه ها برخوردار است پرداخت تسهیلات از منابع مختلف علی اللخصوص تبصره 19 و سایر موارد جزو سیاست های سازمان جهادکشاورزی استان به متقاضیان در راستای توسعه مجتمع های گلخانه ای در شهرستان بستان آباد می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این نکته که اجرای کشاورزی قراردادی یکی از اصل های اساسی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی جهت توسعه و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان است، افزود: بزودی صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی منجمله محصول هویج در شهرستان بستان آباد ایجاد خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید