Iranian Agriculture News Agency

احداث شهرک صنایع تبدیلی در شهرستان بستان‌آباد از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: احداث شهرک صنایع تبدیلی در شهرستان بستان‌آباد از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان است.

احداث شهرک صنایع تبدیلی در شهرستان بستان‌آباد از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از یک کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان بستان آباد که با حضور  غلامرضا نوری نماینده مردم شهرستان بستان آباد  و عضو کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس و  الهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد انجام پذیرفت ضمن بیان این مطلب افزود: این شهرک با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با توجه به نیاز منطقه بستان آباد و سرریز صنعت استان به این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی، ادامه داد: با احداث این شهرک شاهد حل مشکلات تولیدات کشاورزان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

 فتحی با اشاره به گران شدن برخی از نهاده های کشاورزی، از طراحی کارت کشاورز در راستای تامین نقدینگی برای کشاورزان نیز خبر داد و اظهار کرد: زیرساختهای این کارت نیز در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها آماده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده این کارت تا سقف ۲۰ میلیون تومان می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش ذخایر آبی و لزوم استفاده بهینه از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید نمود: هیچگونه محدودیت منابع برای اجرای آبیاری تحت فشار و قطره ای در استان وجود ندارد.

 فتحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات به وجود آمده در عرضه بذر گندم در استان، گفت: با تولید بذر گندم این مشکل حل شده و کاشت در استان با توجه به بارندگی های اخیر با سرعت در حال انجام است.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این نکته که اجرای کشاورزی قراردادی یکی از اصل های اساسی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی جهت توسعه و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان است، افزود: بزودی صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی منجمله محصول هویج در شهرستان بستان آباد ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید