Iranian Agriculture News Agency

لزوم ارتقای سلامت نظام اداری در جهت دستیابی به اهداف سازمانی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی ، زبان سازمان برای گفتگو و ارتباط با مردم و دیگر سازمانها و ادارات می باشد.

لزوم ارتقای سلامت نظام اداری در جهت دستیابی به اهداف سازمانی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در جلسه سلامت اداری سازمان با بیان اینکه سلامت اداری سازمان موضوع مهمی است که در هر زمان توجه به آن لازم می باشد گفت: اخیراً با تلاش های مدیریت امور اداری و ورود مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قدم های موثری در این خصوص برداشته شده است.

وی در ارتباط با سلامت اداری و پیشگیری از فساد در سازمان و ادارات وابسته گفت: حراست و مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به این مهم توجه بیشتری داشته و توصیه های لازم و نکته نظرات در ارتباط با کارایی مدیران و کارمندان دیگر را به رئیس سازمان و معاونین و مدیران انتقال دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: اگر آموزش های جدید مدیریت ، به همکاران ابلاغ و آموزش داده نشود، شرایط تغییر نخواهد کرد مدیران باید با استفاده از روش ها و آموزش های نوین و کسب تجربه روی کار باشند و در مواقع مهم تصمیمات درست گرفته و آن را عملیاتی نمایند.

وی با تاکید بر ارتقای سلامت نظام اداری در جهت دستیابی به اهداف سازمانی افزود: باید مدیران در حوزه های خود در طول سه ماه آینده مستنداتی از جلسات آموزشی و صحبت های خود در شهرستان ها و سازمان ارائه دهند تا کارایی و تجربه مدیران شهرستانی و مدیران اداری افزایش یابد.

 مختاری با قدردانی از زحمات اداره روابط عمومی سازمان گفت: روابط عمومی سازمان با تلاشهای فراوان در اطلاع رسانی و اخبار نقش ویژه ای در سازمان ایفا کرده و جایگاه ویژه ای در سازمان دارد و باید گفت روابط عمومی ، زبان سازمان برای گفتگو و ارتباط با  مردم و دیگر سازمانها و ادارات می باشد.

وی با اشاره به ارزشیابی سلامت اداری سازمان گفت: اجرای طرح ارزشیابی مدیران و کارمندان شهرستان توسط همکاران حوزه مدیریت امور اداری و مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اجرا می شود و باید در ارزشیابی همکاران ، صرفه جویی هم مدنظر باشد چرا که بعضی افراد به این مساله توجه نمی کنند و در استفاده از وسایل مصرفی مانند کاغذ اسراف می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شفاف سازی ، اصلاح و بهینه سازی روشهای انجام کارو فعالیت ها در سازمان ، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی خدمات گیرندگان باید در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرارگیرد افزود: باید عمل به قانون و قانونگرایی سرلوحه امور کارکنان و مدیران سازمان قرار گیرد و نظارت مستمر مدیران بر عملکرد کارکنان و بالعکس ، شفاف سازی وظایف و اختیارات و توسعه خدمات دولت الکترونیک  نیز نقش موثری در ارائه کیفیت مطلوب کار خواهد داشت و به این مطلب توجه کنیم که با بهبود مستمر عملکرد کارکنان ، موفقیت سازمان در تحقق اهداف راهبردی و افزایش اثر بخشی فرآیندهای کاری محقق می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید