Iranian Agriculture News Agency

مراغه، قطب‌ عمده تولید مرغ و تخم مرغ در آذربایجان‌شرقی

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهرستان با داشتن ۹۷ واحد مجاز تولید مرغ و تخم مرغ و نیز تولید سالیانه بیش از ۲۸ هزار تن گوشت مرغ، یکی از قطب های تولید این محصولات در آذربایجان‌شرقی است.

مراغه، قطب‌ عمده تولید مرغ و تخم مرغ در آذربایجان‌شرقی

اسماعیل کریمی اصل معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: با وجود فعالیت واحدهای متعدد مرغداری در این شهرستان، هم اکنون ۵۴ واحد فاقد مجوز در این بخش فعال هستند.

وی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و برگزاری جلسات مختلف، مشکلات ۱۴ واحد مرتفع شده و مشکلات ۱۶ واحد دیگر که قابل حل بوده ،در حال بررسی برای رفع شدن است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل مجوز این واحدها می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات زیست محیطی، تامین قانونی نهاده ها و افزایش سطح تولید در منطقه شود.

کریمی اصل اظهار کرد: در این شهرستان ۵۱ واحد تولید تخم مرغ و ۴۶ واحد تولید مرغ گوشتی به صورت قانونی و دارای مجوز فعالیت تولیدی دارند.

وی با اشاره به وجود ۵۴ واحد غیرمجاز تولید مرغ و تخم مرغ در این شهرستان ادامه داد: برخی از این واحدها می توانند با رفع مشکلات خود، از مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت خود برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون نیز ۱۸۵ مورد اخطار به واحدهای فاقد مجوز ارائه شده که تاکنون منجر به پلمپ ۵۴ واحد و نیز رفع پلمپ ۱۶ واحد شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید