Iranian Agriculture News Agency

به زودی شاهد تکمیل واحدهای دامی در مناطق زلزله زده میانه و سراب خواهیم بود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جنبه فیزیکی و عمرانی بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، جنبه فرهنگی و معنوی این عرصه را نیز مهم خواند و با قدردانی از همدلی و همراهی دستگاه‌های استانی و محلی در این خصوص، گفت: بازسازی این مناطق می‌تواند به عنوان الگویی جامع و روشی نو برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بحران‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

به زودی شاهد تکمیل واحدهای دامی در مناطق زلزله زده میانه و سراب خواهیم بود

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در شهرستان میانه که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز حضور داشت، به اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان میانه و سراب در کمتر از یک ماه بعد از وقوع زلزله اشاره کرد و افزود: امروز در آستانه سالگرد این حادثه، با افتخار اعلام می‌کنیم که 100 درصد واحدهای نیازمند مرمت و 90 درصد واحدهای تخریبی بازسازی شده‌اند.

 وی، افزایش قیمت مصالح و ناکافی بودن تسهیلات را عمده‌ترین مشکل بازسازی این مناطق دانست و گفت: پیشرفت بازسازی اماکن دامی در دو شهرستان، 52 درصد است که با تکلیف جهاد کشاورزی به اتمام این امر، به زودی شاهد تکمیل واحدهای دامی نیز خواهیم بود.

 پورمحمدی، دو الی سه ماه باقی مانده از فصل کاری را بهترین فرصت برای بررسی و رفع نواقص موجود خواند و افزود: در خصوص رفع مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت مصالح تنها راه چاره در افزایش تسهیلات است.

 استاندار آذربایجان شرقی از بارگیری یکصد تن سیمان برای حمل به استان خبر داد و از بنیاد مسکن خواست تا پیگیر تامین مصالح لازم از سوی بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و سایر نهادهای مربوط باشد.

 وی در پایان خواستار تهیه لیست افراد نیازمند در مناطق زلزله‌زده برای هماهنگی با بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی برای رفع مشکلات آنها شد.

 فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه، با اشاره به تخریب دو هزار واحد مسکونی در بخش‌های ترکمانچای و کندوان، گفت: از این میزان یک‌هزار و 950 واحد از پیشرفت فیزیکی به طور میانگین بالای 90 درصد برخوردار هستند.

 محمدرضا مشایخی افزود: یک‌هزار واحد دامی در این دو بخش تخریب شده که بالای 50 درصد این واحدهای دامی تکمیل شده و در صورت تامین منابع لازم شاهد تکمیل مابقی واحدهای دامی و مسکونی در شهرستان خواهیم بود.

 وی، وضعیت اقلیمی و محدودیت آن، شیوع کرونا و آغاز فصل برداشت گندم و سیب در شهرستان را عامل تأخیر در بازسازی‌ها عنوان و تصریح کرد:  پس از وقوع زلزله در حدود 5 الی 6 ماه تمامی اقدامات به انجام رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید