Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از مجتمع پرورش گوسفند مولد دانشگاه آزاد مراغه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از افتتاح مجتمع پرورش گوسفند مولد این دانشگاه خبرداد و گفت: این مجتمع با هدف اصلاح نژادی دام‌های سبک منطقه و نیز حمایت از بورس‌های تحصیلی از این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

 بهره برداری از مجتمع پرورش گوسفند مولد دانشگاه آزاد مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  محمدرضا ولیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در مراسم بهره برداری از این مجتمع افزود: انجام فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان با اخذ مجوزهای از جهاد کشاورزی و دامپزشکی از دیگر اهداف راه اندازی این مجتمع است.

وی با بیان اینکه در فاز نخست و تا اواخر آبان ماه جاری، ۵۰ راس گوسفند نژاد رومن که توانایی دوقلوزایی در هر نوبت تولید مثل را دارند در این مجتمع پرورش داده می شوند افزود: ظرفیت نهایی این مجتمع پرورش ۳۲۰ راس گوسفند نژاد رومن بوده که زمینه ساز ارتقای نژادی این دام ها را در منطقه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی این مجتمع، حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان، ۱۳۰ میلیون تومان برای بازسازی و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید گوسفند مولد و بقیه برای سرمایه در گردش صرف شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشت گفت: ایجاد مجتمع های کشاورزی و دامپروری در واحدهای دانشگاهی زمینه ساز توسعه فعالیت های دانش بنیان در منطقه خواهد بود.

عزیز جوانپور افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر و در سال جهش تولید، حمایت از طرح های موثر در توسعه تولید و اشتغال است.

دبیر واحد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون ۱۵ طرح دانش بنیان برای اجرا توسط این دانشگاه در حال بررسی است.

رسولی افزود: در این راستا، مجتمع دامپروری گوسفند مولد در مراغه به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری این استان برای اولین بار در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه راه اندازی شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح پرورش گوسفند مولد نژاد رومن، حرکتی مناسب و موثر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در بخش دامپروری بوده است.

اسماعیل کریمی اصل افزود: این شهرستان هم اکنون با ۲۰۰ هزار  راس گوسفند و با تولید ۳۴ هزار تن شیر و بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز از قطب های دامپروری آذربایجان شرقی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید