Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند در گفتگو با ایانا:

تولید 200 تن محصول بِه در شهرستان هوراند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از افزایش کاشت و تولید میوه به در این شهرستان خبر داد.

تولید 200 تن محصول بِه در شهرستان هوراند

 احد طایری  مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه این درخت در مناطق سردسیر و گرمسیر معتدل کشت می شود و ظــهور شکوفه های به بسیار دیرتر از سایر میوه ها است، بهمین دلیل خطر سرمازدگی بهاره در این میوه بسیار کم است.

وی ادامه داد: درخت بِه، به شوری خاک و کم آبی مقاومتر از سایر میوه های دانه دار است. کم توقع بودن این درخت و سازگاری با شرایط آب و هوایی این شهرستان و نیز انبارمانی بالای محصول به، کاشت این محصول در حال افزایش می باشد.

طایری گفت: به از اواخر شهریور ماه تا اواخر آبان برداشت می شود که معمولاً در میان میوه های ســردسیری آخـرین میوه ایست که می رسد برداشت با دست انجام می شود و زمان برداشت وقتی است که رنگ میوه زرد و زرد طلایی شده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود 40 هکتار درخت به با تولید محصول200 تن در سال وجود دارد که محصول تولیدی اکثراً به صورت تازه خوری و نیز در تهیه مربا و شربت در این شهرستان و شهرستانهای مجاور به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه این مدیریت با ترویج کشت ارقام جدید به و رعایت اصول فنی در مراحل کاشت و داشت از جمله تغذیه و مبارزه با آفات و بیماریها موفق به افزایش تولید این محصول در منطقه گردیده است با اشاره به خواص داروئی بالای میوه، دانه و برگ درخت به، خاطر نشان شد: وجود صنایع تبدیلی در منطقه جهت تهیه مربا، کمپوت و آب میوه به، باعث تعادل قیمت به و افزایش تولید این میوه در منطقه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید