Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:

بروز تهدیدهای نوین همچون کرونا، نیازمند رویکردی ویژه برای مقابله با تهدیدات در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: کشور در شرایط شیوع کرونا، نیازمند رویکردی ویژه برای مقابله با تهدیدات در بخش کشاورزی است.

بروز تهدیدهای نوین همچون کرونا، نیازمند رویکردی ویژه برای مقابله با تهدیدات در بخش کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل جهادکشاورزی با صدور پیامی به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل( 5 الی 12 آبان) تاکید نمود: بروز تهدیدهای نوین همچون ویروس کوئید ـ 19و بیماری منحوس کرونا، نیازمند اتخاذ رویکردی ویژه برای پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی برای مقابله و کنترل تهدیدات و فرصت سازی در بخش عظیم کشاورزی است. 

 متن پیام اکبر فتحی به شرح زیر می باشد:

هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان مبارک مقام معظم رهبری برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پدافند غیرعامل ثبت شده؛ فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و دستاوردهای مثبت پدافند غیرعامل در عرصه های مختلف در بین مسئولان، مدیران، کارشناسان و آحاد جامعه است.

بخش اجرایی کشاورزی در کشور مسئولیت اصلی تامین امنیت غذایی کشور را برعهده داشته و همواره با چالش‌ها و تهدیدات مختلف همراه بوده است، بروز تهدیدهای نوین همچون ویروس کوئید ـ 19و بیماری منحوس کرونا، نیازمند اتخاذ رویکردی ویژه برای پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی برای مقابله و کنترل تهدیدات و فرصت سازی در بخش عظیم کشاورزی است. 

در شرایط فعلی که اذهان عمومی جامعه و اراده مسئولان در راستای ارتقای ساختارهای دفاع بیولوژیک کشور همراه و همگام است ضرورت دارد تا نقش ویژه و کلیدی جهاد کشاورزی در این ساختار دفاعی در راستای صیانت از سرمایه‌ها و دارایی‌های زیستی کشور در حوزه‌های ذخایر ژنتیکی، منابع زیست محیطی از جمله منابع آبی و خاکی و همه منابعی که دارای تاثیر متقابل در چرخه حیات موجودات زنده هستند بازتعریف و ارتقا یابد.

از این رو در سال جاری که شعار «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی» برای هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است شایسته است زمینه بالایی از سطح آگاهی های عمومی و آشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه علی الخصوص بهره برداران بخش کشاورزی با مفاهیم و موضوعات مرتبط و اهداف، رویکردها و راهبردهای اصولی فراهم شود و ضمن حفظ زیرساخت های موجود در بخش کشاورزی جهت تامین و ذخیره سازی نیازهای غذایی مردم ، نسبت به ذخیره سازی مطمئنه محصولات اساسی اقدامات لازم به عمل آید .

جهادکشاورزی با سابقه درخشان در حوزه های علمی، تشخیصی و تولید واکسن که یکی از آنها موسسه واکسن‌سازی رازی است توانسته است در کارزار مقابله با چالش‌های زیستی عملکرد درخشان ‌تری داشته باشد .

ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل به همه پیشقراولان جهاد در عرصه پدافند غیرعامل ، بدینوسیله آمادگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  را در راستای اجرای ماموریت‌ها و وظایف مشترک و حداکثر هم افزایی و هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل به منظور تقویت زیرساختهای پدافند زیستی در بخش کشاورزی و امنیت غذایی اعلام داشته امیدوارم بتوانیم با همفکری و هم آوایی بهتر و بیشتر در خودکفایی محصولات اساسی و تامین امنیت غذایی کشور قدمهای موثری برداریم.

اکبر فتحی / رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید