Iranian Agriculture News Agency

مرغداری های بدون پروانه در شهرستان مراغه ساماندهی می‌شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون حدود ۸۵۰ واحد تولید مرغ گوشتی و تخم‌مرغ در این استان فعال هستند.

مرغداری های بدون پروانه در شهرستان مراغه ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه رفع موانع تولید با موضوع ساماندهی مرغداری های فاقد مجوز در مراغه گفت: ۵۹۰ واحد تولید مرغ گوشتی و ۲۶۰ واحد تولید تخم مرغ در کنار ۵۶ واحد پرورش مرغ مادر در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مراغه قطب تولید مرغ و تخم مرغ آذربایجان شرقی است، ادامه داد: متاسفانه تعداد واحدهای غیرمجاز در زمینه تولید محصولات طیور، در مقایسه با واحدهای دارای پروانه و مجوز بالاست.

 فتحی اضافه کرد: وجود واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ، در سال های اخیر زمینه ساز بروز بی ثباتی در بازار عرضه و تقاضا شده است.

وی گفت: برای رفع مشکل وجود این واحدها نیز، تمهیدات مناسبی در کنار تسهیل مبتنی بر قوانین مصوب نظام جامع دامپزشکی برای مجوزدار کردن آنها در استان در حال اجراست.

وی افزود: رفع مشکلات این واحدها می تواند زمینه ساز ثبات اشتغال، تولید و نیز کاهش معضلات زیست محیطی و بهداشتی به ویژه در پیشگیری از بروز بیماری های طیور شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه مرغداری‌های بدون پروانه در مراغه به عنوان قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ در آذربایجان‌شرقی ساماندهی می‌شوند گفت:  یک سوم واحدهای مرغداری در شهرستان مراغه به عنوان قطب تولید تخم مرغ و مرغ در استان بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان مراغه  54 واحد مرغداری فاقد پروانه بهره‌برداری هستند.

 فتحی افزود: استاندارد نبودن سالن های پرورشی، نزدیک بودن به جاده، راه‌آهن، قرار گرفتن در محدوده روستا، نزدیکی واحدها به همدیگر از جمله مشکلات واحدهای بدون پروانه فعالیت در مراغه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مراغه افزود: نواقص و مشکلات واحدهای مرغداری بدون پروانه با تشکیل کار گروه‌هایی با حضور کارشناسان شهرستانی و استان از هفته آینده بررسی و تعیین تکلیف می شوند.

 فتحی، تعداد واحدهای مرغداری فعال در آذربایجان‌شرقی را 914 واحد شامل مرغداری تخم‌گذار، مرغ گوشتی و مرغ مادر اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید