Iranian Agriculture News Agency

شروط تخصیص نهاده‌های دامی در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: علاوه بر تائیدیه جوجه ریزی، تائیدیه کشتارگاه نیز مبنای عمل در خصوص تخصیص نهاده های دامی می باشد.

شروط تخصیص نهاده‌های دامی در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: امیدواریم با به‌کارگیری روش های جدید و کارآمدتر بخش عمده ای از مشکلات موجود در تامین و توزیع بهینه نهاده های دامی به نحو شایسته حل و فصل شده و نهاده های دامی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور به دست تولیدکنندگان واقعی این صنعت برسد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حال کشور باید از تولیدکنندگان واقعی محصولات زراعی و دامی حمایت کامل به عمل آید و جلوی سوءاستفاده کنندگان و منفعت طلبان گرفته شود.

فتحی با اشاره بر این موضوع که طبق دستورالعمل شناسایی واحدهای مرغداری باید سامانه بازارگاه با سامانه قرنطینه لینک شود، گفت: در دستورالعمل شناسایی مرغداری‌های گوشتی و تخمی به صراحت قید شده که معاونت بهبود تولیدات دامی و اداره کل دامپزشکی استان‌ها موظفند بعد از شناسایی و تائید واحدهای تولیدی با امضاء رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، لیست واحدهای مرغداری را به وزارت جهادکشاورزی ارسال کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان ساختن این موضوع که نهاده های مشمول کارگروه حدوداً 7 الی 8 نهاده را شامل می شود، اظهار کرد: ضروری است تا در هر جلسه با گنجاندن 2 نهاده در دستور جلسه، مسئول مربوطه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای دستورالعمل ابلاغی را ارائه کرده و اعضاء جلسه در جریان امورات کار و احیاناً مغایرت‌‌های موجود قرار گیرند.

وی درخصوص ارجاع پرونده واحدهای متخلف به نهادهای نظارتی نیز گفت: کارشناسان بایستی با تحلیل سوابق گذشته واحدهای تولیدی در زمینه جوجه ریزیهای انجام شده، دریافت نهاده های دامی و استفاده آن در واحدتولیدی ویا احیاناً فروش غیرقانونی نهاده ها توسط واحد مربوطه، نتایج را به مسئولین ذیربط گزارش نمایندتا تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

فتحی با اشاره به پیچیدگی موضوعات مربوط به تامین نهاده ها و توزیع بهینه و مطلوب آن، ادامه داد: ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده تک تک اعضاء کارگروه در این خصوص گره گشا خواهد بود، بنابراین از همه عزیزان درخواست دارم تا با نظرات مفید و کارساز خود ما را در این مسیر همراهی و یاری کنند.

وی گفت: بیشتر مشکلات بخش دام و طیور استان در دامداریهای سنتی و روستائی قرار دارد، تمامی دامداری های سنتی به شرط پلاک کوبی و با توجه با اینکه سهمیه این دامداری ها به کارخانجات داده خواهد شد اتحادیه های مربوطه می توانند با هماهنگی با کارخانجات ذینفع نسبت به دریافت نهاده های دامی(ذرت، جو، سویا) اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید