Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت خرید و فروش اراضی کشاورزی توسط بنگاه‌ها

بنگاه‌های معاملاتی املاک به هیچ عنوان حق خرید و فروش اراضی کشاورزی بدون استعلام از سازمان جهاد کشاورزی را ندارند.

 ممنوعیت خرید و فروش اراضی کشاورزی توسط بنگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: بنگاه‌های معاملاتی چنانچه در این رابطه ورود پیدا کنند در صورت عدم استعلام از جهاد کشاورزی و وقوع تخلف از قوانین و مقررات جاری بر اساس دستور قضایی پلمپ خواهند شد.

احمد موقری بر ایجاد هماهنگی‌های اولیه و لازم قبل از اعزام تیم‌های امحاء و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان با مقامات قضائی تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که اجرای احکام قلع و قمع با رعایت حساسیت‌های موجود و با وجود هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط عامل اساسی موفقیت در اجرای آن‌ها است.

وی ادامه داد: اجرای این احکام با رعایت مقدمات لازم و توجیه مرتکبین و سایر عوامل دخیل می‌تواند بسیار موفقیت آمیز بوده و از جری شدن متخلفان و سودجویان جلوگیری کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان  بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به عزم ملی نیاز دارد و باید سازمان جهاد کشاورزی در استان  به عواقب خرد شدن زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید