Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۳۰۰ هزار تن سیب درختی در شهرستان مراغه

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه از برداشت ۳۰۰ هزار تن سیب درختی در شهرستان مراغه خبر داد.

برداشت ۳۰۰ هزار تن سیب درختی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی موسوی در آیین جشن برداشت سیب و کل گیری این محصول در مراغه گفت: در این شهرستان با دارا بودن هزاران هکتار اراضی باغی، سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن سیب درختی برداشت می شود که این امر می تواند زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی باشد.

وی اضافه کرد: در صورت فرآوری فقط ۱۰ درصد از محصول سیب تولیدی در این شهرستان، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مناسب، زمینه اشتغال صدها نفر در منطقه در این بخش فراهم خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از منابع آبی در بخش کشاورزی افزود: با توجه به احتمال بروز بحران آب و خاک، استفاده و ترویج بهره گیری از منابع آبی به شیوه آبیاری قطره ای در باغات ضروری و حیاتی است.

موسوی با تقدیر از عملکرد سیب کاران این شهرستان اضافه کرد: انتقال تجارب باغداران نمونه در این زمینه، موجب توسعه و بهبود میزان تولید خواهد بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید سیب درختی در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال به دلیل رعایت موازین و اصول باغداری و بارندگی های مناسب شاهد افزایش تولید سیب درختی در این شهرستان بوده ایم.

اسماعیل کریمی اصل ادامه داد: هم اکنون متوسط تولید سیب درختی در این شهرستان حدود ۸۰ تن در هر هکتار است و یکی از باغداران نمونه این شهرستان به نام رحیم حامدی در روستای سرگیزه در آیین کل گیری سیب موفق به ثبت رکورد برداشت ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن سیب در هر هکتار شده است.

وی اضافه کرد: همکاری با کارشناسان جهاد کشاورزی و بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای زمینه ساز جهش تولید در برداشت سیب در باغات این شهرستان شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه استفاده از سیستم های آبیاری قطره ای در این شهرستان افزود: باغداران با استفاده از این شیوه می توانند علاوه بر صیانت از منابع آبی افزایش تولید را موجب شوند که در این زمینه نیز همکاری مناسبی با بخش خصوصی برای توسعه این شیوه آبیاری در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید