Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز ملی دامپزشکی

دامپزشکی یکی از پایه های اساسی سلامت در کشور است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی به مناسبت 14 مهر روزملی دامپزشکی روز ملی دامپزشکی تاکید نمود: دامپزشکی یکی از پایه های اساسی سلامت در کشور است.

دامپزشکی یکی از پایه های اساسی سلامت در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی روز ملی دامپزشکی را تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

روز ملی دامپزشکی فرصت مغتنمی برای بازخوانی، بازبینی و بازگویی نقش دامپزشکی بوده و در روزهایی که بحران کووید- ۱۹ تمامی جهان را از خود متأثر ساخته، سلامت جسم و روان آحاد بشر را به مخاطره انداخته، تبعات اجتماعی و اقتصادی را در پی داشته و مفهوم «سلامت» و مؤلفه‌های مؤثر بر آن یعنی آسایش جسمی، روانی، اجتماعی و داشتن یک زندگی اقتصادی مثمر را دچار چالش جدی نموده است، وظیفه ذاتی دامپزشکی را پررنگ‌تر کرده است.

روز دامپزشکی بهانه‌ای برای پاسداشت خدمات ارزنده جامعه دامپزشکی و فرصتی است تا مزیت شغلی و زوایای مختلف این حرفه از تریبون های مختلف به مردم معرفی شود و به یاد آوریم دامپزشکی تنها یک حرفه نیست که فراتر از آن بوده و با مقوله سلامت و غذا مرتبط است.

به واقع دامپزشکی یکی از پایه های اساسی سلامت است و مدیریت بهینه سلامت از راه مقدم داشتن پیشگیری بر درمان ، قادر است هزینه های میلیاردی بخش درمان را به نوعی صرف پیشرفت جامعه و رفاه شهروندان کند و این تاییدی بر نقش سازنده دامپزشکی بر اقتصاد کشور است.

اهمیت حفظ سلامتی و تامین غذای سالم در برخورداری از یک زندگی پویا ، شاداب و کارآمد بر کسی پوشیده نیست و همه نیز به نقش دامپزشکی در تحقق این امر  اذعان داریم ؛ گرچه به قدر کفایت به دغدغه ها و چالش های پیش روی دامپزشکان پرداخته نشده ، امید است در آینده ای که چندان هم دور نباشد ، شاهد به بار نشستن تلاش هایی باشیم که در نگاه اول شاید فقط جامعه دامپزشکی ، اما به دقت که بنگریم کل جامعه از آن منتفع خواهد شد.

اینجانب ، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به جامعه زحمتکش دامپزشکی کشور و به خصوص مدیریت و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان، دست تک تک دامپزشکان و محققان گرانقدر مجموعه بزرگ دامپزشکی را که با تلاشی شبانه روزی در مسیر خدمت به خلق گام برمی دارند ، به گرمی می فشارم و از خداوند متعال توفیق روزافزون برای همگان آرزومندم.

اکبر فتحی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید