Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستائی استان بر علیه بیماری نیوکاسل

اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با همکاری بخش خصوصی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی و روستایی در سطح استان کرده است.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستائی استان بر علیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: انجام واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در جهت تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه های دامی روستائیان می باشد که همه ساله طبق برنامه ریزی مشخص این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.

امیرحسین بهداد افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان می باشد این عملیات واکسیناسیون به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا بوده و به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص بیماری نیوکاسل که یک بیماری اختصاصی طیور و غیر قابل انتقال به انسان است اظهار داشت: این بیماری یکی از بیماری های مهم در پرندگان بوده که در صورت عدم همکاری روستائیان می تواند موجب تلفات طیور بومی روستایی شده و خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش طیور صنعتی به وجود آورد. بنابراین رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی و واکسیناسیون منظم طیور از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان افزود: در این عملیات، واکسیناسیون یک و نیم میلیون قطعه طیور بومی پیش بینی شده که نیازمند همکاری روستائیان و دهیاری ها با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی است، بنابراین از روستائیان درخواست داریم تا در اجرای هر چه بهتر و موفق تر این طرح با کارشناسان دامپزشکی همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید