Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور خبر داد

رونمایی از طرح همگام با کشاورز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در راستای جهش تولید در هفته دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از رونمایی طرح همگام با کشاورز بسیج مهندسین کشاورزی در راستای جهش تولید در هفته دفاع مقدس خبر داد.

رونمایی از طرح همگام با کشاورز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در راستای جهش تولید در هفته دفاع مقدس

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا جهانسوز در جلسه هیئت اندیشه ورزان بخش کشاورزی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه عاشورا که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: فداکاری و سلحشوری مردم و مسئولین آذربایجان شرقی در زمان 8 سال دفاع مقدس بی نظیر و ستودنی است، در آن زمان مسئولیت جهاد استان گیلان غرب برعهده بنده بود و افتخار این را داشتم که در خدمت برادرانی همچون آقایان پورشریفی، جناب موسوی و آقای شاطری باشم و به عنوان همسایه های استانی همکاری کنیم.

 وی در ارتباط با موسسه تحقیقاتی دیم کشور در استان، گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی مهد دیم کاری است این موسسه مجموعه ارزشمندی است و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که از لحاظ منظر و منظره استان آذربایجان شرقی در دیم، تیپک جهانی را داراست.

جهانسوز با اشاره به سال جهش تولید و سخن امام راحل که فرموده اند؛ مهم ترین مسئله ای که در نظام ما مورد توجه است احیاء کشاورزی است، اضافه کرد: امروز ایران جزو کشورهایی است که کل دنیا حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند زیرا به توانمندی ها و قدرت این کشور پی برده اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: در دانشکده کشاورزی شهر کرج دانشجویان با استعداد کشاورزی بذر کاهوی قرمز را که به قیمت کیلویی 800 میلیون ریال خریداری شده کار کرده اند و توانسته اند از هر کیلو حدود یک و نیم کیلو بذر اصلاح شده تولید کنیم.

وی با بیان این که سالانه حدود 9 میلیارد دلار واردات محصولات اساسی کشاورزی داریم، گفت: آیا ما توان تولید کود را نداریم و باید آن را از طریق واردات به کشاورزان و زمین ها برسانیم، البته که این پتانسیل در داخل کشور وجود دارد اما با توجه به شرایط شاید واردات به صرفه تر باشد زیرا جنگ بعدی دنیا جنگ فسفر خواهد بود و در حال حاضر کشور سوریه که منابع و معادن غنی از فسفر را دارد ابراز نموده که این معادن را در اختیار ایران خواهد گذاشت.

 جهانسوز افزود: از بابت کود پتاس هم جای نگرانی نیست و در داخل ایران معادن زیادی وجود دارد که البته نیاز به تکنولوژی استخراج دارد تا ما را از واردات بی نیاز کند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در خصوص مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین صنعت، اظهار کرد: باید با استفاده از روش های علمی در مصرف و ذخیره آب خیلی دقت کنیم به طور مثال در منطقه وردیج تهران کنار دریاچه خلیج فارس که زمانی منطقه ای خشک و بی حاصل بود، امروز آب جاری وجود دارد و تبدیل به منطقه ای حاصلخیز شده است.

وی افزود: ایران در بخش های کشاورزی، منابع و تکنولوژی مرتبط به کشاورزی توان زیادی دارد مثل آب های زیر زمینی، آبخیزداری و تولید پلی تن، استخرهای نگهداری، تولید لوله های آبیاری و سدسازی که به جرات می توان گفت ایران در بین سه قدرت برتر جهان در سدسازی است.

 جهانسوز در بخش پایانی سخنان خود، گفت: امروز سازمان بسیج طرحی آغاز کرده به نام بسیج همگام با کشاورز که خوشبختانه این طرح از نظر فرمانده کل بسیج، اولین طرح جهش تولید در کل سازمان بسیج می باشد که انشاا... در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد. بسیج طرح ها و برنامه های دیگری برای بخش کشاورزی و خدمت رسانی به کشاورزان دارد که به امید خدا در هفته های آتی از این طرح ها نیز رونمایی خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید