Iranian Agriculture News Agency

پیمایش جنگلهای ارسباران ـ پیرداود در منطقه ورزقان توسط گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس اداره رفاه و تربیت بدنی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود گروه کوهنوردی این سازمان به جنگلهای ارسباران ـ پیرداود در منطقه ورزقان خبر داد.

پیمایش جنگلهای ارسباران  ـ پیرداود در منطقه ورزقان توسط گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

 وحید ستود در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالگرد شهادت دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی (ره)، گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به جنگل های ارسباران ـ پیرداود در منطقه ورزقان صعود کرد.

وی با بیان اینکه به علت رعایت پروتکل های بهداشتی، این صعود با همراهی 10 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی میرمحمود موسوی از همکاران سازمان انجام شد ، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود آقایان غلامرضا نامور، ابوالفضل مددی، اسماعیل کوهی، عیسی رجبی، اسلام آبروشن، خلیل بهمنی فر، جعفرطراح تبریزی ، حسین فاتحی ، اکبر زرشناس و صمد جهانبخش  تشکیل داده بود.

گفتنی است مسیر دسترسی به این جنگل‌ها از راه معدن مس سونگون و نهایتاً روستای خوینه رود است. پس از آن به دلیل صعب العبور بودن بایستی ادامه راه را پیاده پیمود این جنگل‌ها را کوهنوردان با نام «حسنو مشه سی» می‌شناسند و علت معروف شدن به پیرداوود، وجود بقعه‌ای مربوط به شخصی به همین نام است که گویا درگذشته فردی عابد و زاهد بوده و در دل جنگل‌ها زندگی می‌کرده است. مسیر سخت پیرداوود باعث شده کم‌تر شناخته شود و در نتیجه کاملاً بکر و طبیعی باقی بماند. غالب مسافران این منطقه کوهنوردانی هستند که به صورت گروهی و با تجهیزات وارد جنگل‌ها می‌شوند این ناحیه سراسر پوشیده از گیاهان و درختان مختلف است و اگر در تابستان به آن سفر کنید، می‌توانید انواع بلوط، ازگیل، تمشک، زرشک و انگور را در آن ببینید آرامگاه پیر داوود نیز در میان این جنگل‌ها قرار دارد و درگذشته محل ادای نذر اهالی منطقه بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید